תרופות, מחלות, טכנולוגיות ושיווק דיגיטלי, מה נגיד על 2014

05. ינואר 2014 כללי 0

אני לא חושב שהיו הרבה פוסטים בבלוג שישבו לי בראש זמן כה רב והתבשלו באיטיות כמו זה. לכתוב סיכומי שנה, סימון טרנדים ושאר ירקות זה עבודה לא פשוטה, בייחוד אם רוצים שהתוצאה לא תהיה בנאליה, קשקוש והרבה מילים ריקות.  העולם הדיגיטלי, הבלוגספירה, חברות הייעוץ, היועצים, המשווקים ואלה שמבטיחים לכם תוצאות מעולות ב-10 דקות, כולם שפכו עלינו הררי מילים על 2013 ומה צפוי ב-2014. כמות המילים אדירה באופן כללי וכן באופן ספציפי לעולם הבריאות.

תחזיות 2014

אז חשבתי מה אני יכול לתרום, מה יהיה הערך שלי בכל הברדק הזה. בהתחלה חשבתי שאני אעשה פוסט של אוצרות – מה היו התחזיות שאותי עניינו. אז הנה כמה כאלה:

1. סוכנות הפרסום האנגלית "couch" המתמחה בעולם הבריאות השקיעה (בעיקר מנהלה, איש בשם אש רישי) השקיעה בפירט רב של טרנדים לשנה הקרובה וזה מומלץ.

  • אוצרות תוכן
  • קודם כל אסטרטגיה לסלולר
  • שיווק תוכן 
  • תוכן דינמי
  • שיווק בזמן אמת

2. באתר ClickZ שאני מחבב יחסית, כתב נבניט קשואל, על חמשת הטרנדים השיווקיים ל-2014 שהוא רואה לשנה הקרובה. (לסיכום: שיווק מבוסס מיקום, שיווק וידאו, גיוון פלטפורמות חברתיות, remarketing, וגם אוצרות תוכן)

3.  באתר eweek ביקשו לסכם את הטרנדים בתחום IT בבריאות לשנת 2014. והגיעו למסקנה שמדובר במחשוב ענן ומובייל הלת'.

4. הנה סרטון חמוד על טרנדים מעת חברת שיווק לתחום הבריאות שנקראת Axiom:

5. מכיוון אחר של העולם הדיגיטלי והבריאות, ג'ון נוסטה, אחד מהבלוגרים הרציניים בעסק, מסמן את הבעיות של פתרונות בריאות דיגיטלית. בגדול, הוא מסביר שזה מורכב וזה ממש לא מסתכם באמירה "If you build it they will come".

6. עוד סיכום מעניין הוא של אשת יחסי הציבור מארי אניס אוקונור שאצרה 100 אנשים שכדאי לעקוב אחריהם בתחום הבריאות הדיגיטלית בטוויטר.

7. האתר של המגזין המפורסם Pharmaceutical Executive פרסם את התקווה שאולי שנת 2014 תהיה השנה שבה תעשיית הפארמה תהפוך דיגיטלית. הוא מסתמך על ניתוח של חברת המחקר פורסטר.

8. ועוד סיכום מעניין של הטרנדים השיווקיים עבור עולם הפארמה מגיע מהבלוג של פיוטר וורזינסקי המתמקד בשיווק בתעשיות עם רגולציה כבדה. הבלוג נקרא K-message  (מסר מפתח). כדאי לקרוא.

או קיי, אני אומר לעצמי, אבל איפה תהיה האמירה שלך בעניין השיווק בדיגיטלי. מה לך יש להגיד בכל הסיפור הזה. עצמי עונה לי שהגיע הזמן לא לבחור מאחרים אלא לחפש בתוך עצמך מה יש לך לומר. ובכן, חשבתי וחשבתי, מה יהיה לא בנאלי. שנת המובייל חוגגת השנה את היותה התחזית השחוקה ביותר מאז השקת האייפון, מבוסס מקום זה מעניין אבל…נו… סושיאל, טוב גם זה כבר שחוק ולא הכי קורה. אז מה חשוב לעזאזל. אז הנה הניסיון שלי לומר משהו מעניין, וזה לא ספציפי לפלטפורמה.

1. ערך – המילה הפשוטה הזו היא החשובה ביותר, והערך הוא לא זה שמגולם בשורה התחתונה של ה-P&L אלא זה שגורם לרופא, למטופל, לגולש, למטלפן להרגיש שהוא קיבל מכם משהו – ומשהו יכול להיות אפילו חיוך טוב, רגע של נחת או מידע שמעשיר את עולמו. תמיד שאתם מציעים משהו לעולם הדיגיטלי ובכלל לעולם עמוס מסרים, תציעו ערך ותחשבו עליו מנקודת המבט של מקבל המסך ולא רק של מוסר המסר. זה לא אומר שהערך לא צריך להיות קשור לעולם התוכן בו אתם עובדים, להיפך הוא חייב להיות קשור, על מנת לא להיות מופרך, אבל הוא לא יכול להתחיל מהשאלה "ומה יצא לי מזה?".

2. יש שם בנאדם בצד השני – בסוף, כולנו בני אדם, וכמו שאתם כמשווקים רוצים ליהנות כאשר אתם צורכים תוכן, מקבלים שירות, או רוכשים מוצר, גם הלקוחות שלכם רוצים. וזה לא משנה אם הם מטופל, אחות, רוקח או רופא מומחה. היחס אל הלקוח ראשית כבנאדם היא קריטית. כי אם מתחילים לדבר אל הטאריאוטיפ מאבדים את מה שהיה כתוב בסעיף מס' 1. אז אם שולחים דיוור, מצלמים הרצאה, או מעבירים מידע על מאמר רפואי, חשוב לראות איך מנגישים את זה כך שגם הקריאה והזמן בצד השני יהיו נעימים לעין ולאוזן. וכשנותנים שירות, חשבו על עצמיכם בצד השני –  אם אתם לא הייתם מוכנים לקבל ככה את הדברים, אל תציעו אותם כך.

3. לסגור מעגלים – היתרון הגדול שהעולם החדש מביא לנו הוא מידע, דאטה, ואם לא אספנו אותו, ניתחנו אותו ולמדנו ממנו, אנחנו נשארים במקום הזה של לזרוק משפט לאוויר ולא לדעת מה קרה לו. אז תלמדו, תמדדו את כל הדברים שניתן ונסו להצליב ולנתח את המידע על מנת ללמוד. אם בקייזר פרמננטה למדו מניתוח המידע בחדר מיון שדווקא בדיקת השתן היא הסמן לאשפוז מחדש, וזה ממש לא מובן מאליו, הגיע הזמן להסתכל מחדש על מהידע שנצבר ולראות מה מסתתר שם ולשפר את הפעילות בהתאמה.

4. כל אחד הוא עולם ומלואו – זה קצת ממשיך את הנקודה הקודמת, אבל בסוף מה שמתאפשר לנו היום, זה להפוך את היחסים שלנו עם לקוחותינו לאישיים על בסיס המוני. כן, פשוט לנהל הרבה מאוד מערכות יחסים אישיות. והעולם הדיגיטלי נותן לנו מעטפת רחבה ומרתקת לעשות זאת – אם על בסיסי תחומי עניין, על בסיס מיקום, או על בסיס מצב רפואי. אז עדיף כמה שאפשר לעשות את זה אישי ומותאם.

5. הדיגיטל מת? זה כבר לא השאלה הנכונה, כי הדיגיטל הוא כבר לא "תא" נפרד, הוא חלק מכל רגע בחיים (ותודה לסמארטפון שהביאנו עד הלום). צריך להסתכל על הדיגיטל בהקשר הרחב של החיים, וגם דברים שהם "לא דיגיטליים" או "דיגיטליים ביותר" יכולים לחבור לכדי חוויה אחת וקשה לייצר הבחנה ברורה. למרות שהדיגיטל מת כתא הוא מתקיים ביתר שאת כי הוא מאפשר לנו להביא כמעט לכל נקודה חוויות ומידע, וכך יש לחשוב. יש לאדם סמארטפון ביד והוא נמצא במקום X והוא כרגע זקוק ל… איך אני מספק לו את הערך הזה כך שיתרום לחוויה שלו. ועוד ועוד עניינים.

העקרונות הללו מבחינתי הם הדברים החשובים, החלק הדיגיטלי הוא כבר תוצאה של זה ויש להשתמש ביכולות שלו באופן חכם ונכון. בכל ההתעסקות הזו למדתי שלרוב את העניין הטכנולוגי ניתן לפתור, ולכן החשיבה צריכה להיות ברמת החוויה, השימוש והערך שמתקבל מכך.

טכנולוגיה לשיפור הבריאות

אבל זה שיווק, ומה אם טכנולוגיות בעולם הרפואה, האם עליהן לא צריך לומר משהו? אולי גם כאן כדאי להציץ ולראות מה אומרים אחרים?

1. אחד הבולטים ביכולת בתחזיות טכנולוגיות על העתיד הוא ד"ר ברטאלאן מסקו והוא פרסם בימים האחרונים את 20 הנבואות שלו לטכנולוגיה ב-2014. 

2.  הנה עוד 6 תחזיות מעניינות על כיצד מערכות מידע הולכות לעשות שינוי בעולם הרפואה.

3. הנה תחזיות מעת האתר החשוב Information Week על 2014.

בתחום הזה של תחזיות טכנולוגיות פרופר, אני לא חושב שאני כזה חזק, אבל אני רוצה לציין כמה נקודות שתפסו לי את העין השנה ואני חושב שיתפתחו עוד יותר:

1. מדפיסים אותנו – השנה החלו כמה פריצות דרך משמעותיות בהדפסת תלת ממד של איברים וחלפים לגוף האדם, הדברים עוד רחוקים ברמת הדפסת איברים חיים, אבל הדפסת תותבות שונות וחלקים מלאכותיים אחרים לטעמי יתפסו יותר ויותר.

2. התבגרות – אני מקווה שהתקדמות המסלולים הרגולטוריים השונים הקשורים לשימוש בטלפונים ניידים ואפליקציות יביאו ליותר מחקר בעולם הזה, והחיבור לרפואה שמראה תוצאות ומחקרים תהיה משמעותית יותר. ללא התוצאות המחקריות קשה יהיה להעריך את התועלת ולטעמי יתקשו החברות גם לעשות מזה כסף משמעותי.

3. BIG DATA – המרחק בין מחקר כפול סמיות ומבוקר לבין האדם הבודד הוא מרחק אדיר, שהיום ההתאמה שלו נעשית במוחו של הרופא, לא תמיד מתוך מידע ברור ומובחן. הניתוח של מידע בממדים אדירים, כולל המידע הנובע מהסנסורים החדשים יביא אותנו, אני מקווה לדעת הרבה יותר על מה מתאים לנו. זה כמובן מתחבר לפיצוח הגנטי האישי שלנו.

4. דברים שלא חשבנו עליהם – אני מקווה שנצפה ב-2014 בדברים שלא חשבנו עליהם, בחדשנות שהיא לא רק שיפור הקיים, אלא פריצת דרך אמתית בשימוש בטכנולוגיה כדי לשפר את בריאותינו….

זהו, יצא קצת ארוך, אבל היי מדובר פה על שנה שלמה קדימה…זה המון זמן במושגי טכנולוגיה… מעניין איך ייראה הפוסט הבא לשנית 2015.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.