פירמת רואי החשבון KPMG: חברות התרופות צריכות להתמקד בצרכי המטופל

מחקר שפרסמה  בחודש האחרון החברה מראה כי ב-20 השנים האחרונות ירד שיעור ההחזר על ההשקעה במחקר ופיתוח ממוצע ענפי של 20% לכ-10% בלבד. ועל כן החברות חייבות להפסיק לדבר מן השפה אל החוץ ולשנות באופן רדיקלי לכיוון שיפור התוצאות של מטופלים (Patient outcomes) שזה תוצאות המדווחות על ידי המטופלים עצמם.

עוד מציינים ב-KPMG כי הירידה בהחזר על ההשקעה, יחד עם הירידה ברווחיות לעומת מחיר בתעשייה, מסביר מדוע משקיעים מייחסים פחות ערך לצנרת המוצרים העתידית של החברות.

כריס סטירלינג, מנהל גלובלי של ענף מדעי החיים מסביר: "המודל העסקי שעמד בבסיס עסקי תעשיית הפארמה בעשורים האחרונים מראה סימני עייפות – עלויות עולות באופן דרמטי, פריצות דרך חדשניות מתמעטות, התחרות גדלה וקצב הצמיחה במכירות נעצר".

המטופל במרכז

סטירלינג ממשיך ומסביר: "המודל הנוכחי של התעשייה אינו שם את המטופל במרכז קבלת ההחלטות שלו. במקום זאת החלטות נעשות על בסיס פיתוחים שיובילו לתרופת בלוקבאסטר האמורות להביא 'רווחי בלוקבאסטר' למחזיקי המניות. גישה זאת ממקדת את כל המשאבים במוצר ולרוב משאירה את המטופל כמשהו שחושבים עליו בסוף או בדיעבד"

בפירמה מציינים כי המודל בו ממשלות יחליטו האם לממן תרופות משתנה, ומביאים את הדוגמה של גרמניה כמי שמתנה אישור ומימון של טיפול בכך שיראה שיפור בתוצאות החולים והרפואה באופן משמעותי.

לדברי סטירלינג: "החברות צריכות לעבור ממודל של 'דחיפת המוצר' למודל שהוא הרבה מוכוון מכירת שירותים, היכן שצרכי המטופל הן ממש במרכז השירות. לא רק שמודל זה יביא לערוצי הכנסה חדשים, כך שגם בעלי המניות יקבלו את מבוקשם, זה גם יוביל להבנה טובה יותר של בעיות רפואיות שונות, ויאפשר פיתוח של טיפולים חדשניים יותר ממוקדים צרכי מטופל".

"בסופו של דבר יש צורך בשינוי התפיסה של שרשרת הערך של חברות התרופות למערכת ערך השמה את המטופל והלקוח במרכז, כאשר מערכת של שירותים עסקיים אחרים עוטפים אותם ונותנים מענה לצורכיהם. חלק מהחברות כבר מבינות זאת ונעות בכיוון הנכון".

ב-KPMG רואים גם את שיתוף הפעולה בין החברות כהכרחי, בצורה של שיתוף מידע, כאשר גוף שלישי מתווך את בקשות המידע והמחקר. מודלים של מחקר על בסיס Open Source ושיתוף כבר נערכים בהודו על מנת לקדם טיפולים למלריה, איידת ושחפת.

למרות העלייה בדרישות הרפואה, זהו עידן הזהב של התגליות והחדשנות וחברות התרופות צריכות לנצל זאת על ידי שינוי המודל העסקי שלהן ולמצוא דרכים עדיפות לשתף פעולה בעולם הבריאות ע מחזיקי עניין אחרים, כל זאת תוך השמת המטופל במרכז מסכמים בחברה.

מקור: http://goo.gl/iMTX4C


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.