פינטרסט, זה בריא להיות שם

כל ההייפ בשבועות האחרונים מתגלגל סביב רשת חברתית חדשה, פינטרסט שמה. באנגלית Pinterest שזה בקיצור לתלות על קיר את מה שמעניין אתכם. כה מרגשת הרשת הזו שעל פי קומסקור היא כבר גרפה מעל 11.7 מיליון מבקרים בחודש ינואר האחרון, והיכולת שלה להזרים  גולשים אל האתרים היא משמעותית ביותר. הרעיון המארגן של פינטרסט הוא סביב לוח שעם או לוח השראה. לכל אחד האפשרות לפתוח ולארגן לעצמו לוח הדומה ללוח שעם, שם הוא נועץ תמונות ולינקים המעניינים אותו. הצורה הגרפית בה מאורגנת הרשת היא מעניינת כשלעצמה כאשר התחושה היא אכן כמו קיר מלא תמונות. אכן הרשת מדגישה באופן כמעט אגרסיבי את הויזואליה.

כשאנשים רוצים להיות עמך בקשר הם יכולים לעקוב אחר הלוח שלך (Follow), לסמן את הנעיצה (Pin) שלך כאהובה, או לחלופין לנעוץ מחדש את התמונה/נעיצה (Repin) שלכם על הלוח שלהם. כמובן ניתן גם להגיב, והכניסה לאתר מתאפשרת גם באמצעות חיבור לפייסבוק או לטוויטר, שמצידם מבשרים גם  על הפעילות שלכם שם. הצטרפתי כחלק מההייפ כמובן, וקצב העוקבים הפיל אותי לרצפה. נראה לי כי מדובר ברשת הצוברת פופולריות גם בישראל. בעולם הרשת נחשבת לכזו הפופולרית בעיקר בקרב נשים.

לוגו פינטרסט
לוגו פינטרסט

מתאים לעולם הבריאות?

כמו בכל כלי חברתי, השאלה אותה אני שאול, כיצד והאם עולם הבריאות יוכל לעשות בה שימוש. ובכן, חקרתי מעט וחשבתי הרבה ואין ספק כי המימד הויזואלי יכול להוות כלי משמעותי עבור ארגוני בריאות שונים. התחושה היא כי היכולת שלנו כיום באמצעות המצלמה הסלולרית שלנו להעביר אירועים מהחיים ישירות לשיתוף עם חברים באופן פשוט, נוח יעיל וגם איכותי מאפשרת לנו לספר סיפור בתמונות. סיפור בתמונות הוא עניין מאוד רגשי המתאים למגוון רחב של עולמות, אבל ללא ספק שבעולם הבריאות יכולה להיות לו חשיבות רבה בהעברת הסיפור של הטיפול. והנה כמה רעיונות שחשבתי עליהם:

1. סיפורי לידה – אלו הם סיפורים הנכתבים כיום בבלוגים, פורומים ובכל רחבי הרשת. זוהי דרך נפוצה של נשים להעביר ידע רב, עובדתי, רגשי, ביקורתי מן האחת לשניה בעולמות של מוכנות ללידה, בית החולים והצרכים השונים. הסיפורים הללו כיום נעשים ברשת בעיקר באופן מילולי, למרות שהאלמנט הויזואלי בהריון תופס מימד מאוד משמעותי – נשים מצלמות אלבומי הריון עם צלמים מקצועיים, מביאות מצלמות וידאו אל תוך חדרי הלידה ועוד. האפשרות לסייע לנשים ולייצר סיפורי לידה המחוברים לבית החולים בו נחוותה החוויה, בעיקר אם היא חיובית, יכולה להוות כלי רב עוצמה ברמה תדמיתית וסיפורית, וגם להשאיר את האישה עם זיכרון משמעותי וחיובי לשיתוף. 2. יום בחיי – אחת הנקודות המרתקות בחייהם של המטפלים הרפואיים, הוא העולם מלא הדרמה של חיים ומוות בו הם מתפקדים לעומת הדימוי הלא רגשי שמייחסים להם. עם זאת בשביתת הרופאים האחרונה, ראינו יותר מכתבה אחת, מלאת רגש ותסכול של המתמחים ו"יום בחייהם" עכשיו חישבו על האפשרות לספר סיפורים מתוך מחלקות בית החולים השונות באמצעות צילומים ולוחות שיכולים לגרום לכל עין להזיל דמעה של רגש.

פינטרסט של בית החולים MD Andersen

3. איך נראית תופעת לוואי – לתמונות אפקט חשוב גם בחינוך ובמתן מידע. תמונות רפואיות המדגימות למשל תופעת לוואי עורית, או כל מצב אחר בו לויזואליה יש מקום יכולים להוות כלי חשוב עבור חולים התמודדים עם מחלה, נוטלים תרופה או בככל. לוחות שכאלה יכולים להפוך לכלי חינוך רפואי משמעותי.

4. בעיית השפה – אחד התחומים בהם יש קושי במערכת הבריאות, היא השפה, היכולת לסביר תהליך במילים בין מטפל רפואי לחולה אינה פשוטה תמיד. אין ספק שמדריך ויזואלי יכול לסייע, שלא לדבר על האפשרות להפוך זאת לכלי להסבר על כיצד לקחת טיפול מסוים, וכלי שיווקי כמרכז מידע איכותי.

5. קטלוג – חלק מעולם הבריאות הוא גם עולם הביוטי והטיפוח. קטלוג מוצרים יכול להיות כלי חשוב למותגים בתחום. מצד שני הוא יכול להוות גם כלי משמעותי לרופאים העוסקים הכירורגיה פלסטית.

פרויקטים שכבר נמצאים שם:

1. הנקה – לוח השראה בנושא חשוב שמצריך העברת מידע, השראה וויזואליה. שלא כמו פייסבוק, הרשת אינה חושבת ששד מניק זה פורנו.

2. העלאת מודעות – כלי חשוב המאפשר להעלות מודעות למחלות באמצעות מתן השראה ומידע, וגם תמונות מרגשות. אפשר כמובן להסביר על תחום שלם, כמו כאן בלוח אודות פציעות ספורט.

3. בית חולים לילדים – בלינק מתוארת  הדרך  שבה בית חולים לילדים מנצל את הפינטרסט על מנת לקדם את הערוצים האחרים וגם ליצירת מידע מעניין במקום עצמו.

4. מעבדת צינטורים – אם חושבים על זה, מדובר במעבדה העוסקת בלב, אז כמובן שיש פה אפשרויות מאוד מעניינות. ראו בלינק

ובכן, כמו לכל כלי חברתי  גם לפינטרסט יש אפשרויות מרתקות שרק גבולות הדמיון והיצירה מגבילים.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.