סיכום פסטיבל קאן בריאות: מצמיד ועד מציאות מדומה לעידוד חיסונים

21. יוני 2017 כללי 0
סיכום פסטיבל קאן בריאות: מצמיד ועד מציאות מדומה לעידוד חיסונים

פסטיבל קאן שוב מוכיח שיש מקום רב לשיפור בתחום הפרסום והחדשנות בעולם הבריאות והתרופות. שופטי תחרות הבריאות של פסטיבל הפרסום הגדול בעולם, המתקיים בימים אלה בקאן, החליטו שלא להעניק פרס גרנד פרי בקטגוריית הפארמה בתחרות. רק בקטגוריית הבריאות הוענק הפרס לקמפיין במסגרתו הומצא צמיד מזל שמהווה תיק רפואי אישי ונייד לתינוקות לצורך מעקב אחר ההתחסנות שלהם.

לפני 3 שנים סיכמתי את פסטיבל קאן,  תחרות הבריאות הפכה לחלק אינטגרלי מהפסטיבל והיא מאפשרת לראות עבודות מרתקות בתחום הבריאות מכל העולם. השנה הגיעו עבודות מרתקות ומגוונות ביותר בערוץ פרסום הבריאות והפארמה. פעולות פשוטות לעומד טכנולוגיות מתקדמות היושבות על תובנות מזוקקות הקשורות לקידום בריאות ורפואה.

הקמפיינים המעניינים בבריאות

למרות הזוכה, שלוש עבודות אחרות תפסו את עיני יותר השנה בפסטיבל קאן, וקצת התפלאתי שלא זכו לגרנד פרי.

קמפיין הצחוק האחרון

הקמפיין התמודד עם בעיה משמעותית בהודו, במסגרתה השיח אודות החולה הנוטה למות, קרי זה הנמצא לפני מותו והוא מודע לכך, הינו נושא יחסית מושתק שגם הרופאים נמנעים מלעסוק ולדבר עליו. על מנת להתמודד עם הבעיה החליטו בעמותה לטיפול פליאטיבי בהודו לגייס מטופלים סופניים ולחבר אותם לאומני סטנד אפ ולייצר קטעי סטנג אפ על מוות. את המופע העלו מול רופאים ובני משפחה והוא מרגש ונגע ובעיקר מצחיק. ואת זה קידמו ברשתות חברתיות ובקמפיין תקשורתי שפרץ את גבולות הודו ולשים בדיון את הטיפול בסוף החיים.

לברוח מהפחד של החיסון. קמפיין זה  שנעשה על ידי מרכז רפואי מברזיל, הרמס פרדיני, נועד להתמודד עם הבעיה של פחד מזריקות החיסון. בעיה של ילדים הפוחדים מהזריקה והמחטים מקשה על הילדים לקבל את החיסון והופכת את כל החוויה לקשה הרבה יותר. באמצעות מציאות וירטואלית נבנה עולם מיוחד המסיח את דעתו של הילד,  ומדריך דרך התהליך כאש רלאחות יש בקרה מה הילד רואה כך שניתן לתאם את החיסון עם החויה של הילד. התוצאה, ילדים שלא מוטרדים מהזריקה וחווים חויה חיובית בקבלת החיסון.

לשאול את עצמי. פיתוח זה מהווה לטעמי מענה מושלם וניצול מדויק של הטכנולוגיה. האתגר הוא לסייע לסובלים מאלצהיימר להתמודד עם השיכחה וגם עם הפחד להראות את הבעיה לסובבים אותם. לצרוך כך פותח צ'טבוט מיוחד, המשתמש בפייסבוק ובמגוון יכולות על מנת לתת תשובות לסובלים מאלצהיימר מבלי הצורך לבקש עזרה מהסביבה. הכלי מסייע במציאת הדרך הביתה, לזכור שמות, ועוד ועוד.

וכעת על מנת לסייע ולשפר לכם את חווית הצפיה, הכנתי לכם אוסף באמצעות רוג'ום. לחצו וראו את סרטוני הקמפיין הזוכים, ואת אלו שתפסו את עיני.

צפיה נעימה.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.