מחקר: רופאים אוהבים להיות בתנועה (ועדיף עם מכשיר שמתחיל ב-i)

מחקר חדש של מכון המחקר Manhattan research הנקרא "בודקים את הדופק" מצא כי רופאים אוהבים את המכשירים של אפל, ויותר מכך הם אוהבים את האפשרות להיות בתנועה. המחקר בודק את הרגלי השימוש של רופאים באינטרנט, במכשירים הסלולריים וכו. על פי המחקר בארה"ב 75% מהרופאים רכשו מכשיר נייד כלשהו של אפל – iPad, iPhone, iPod. שלושים אחוזים מהם רכשו איי פד, מכישר שלא היה קיים שנה שעברה, ומדובר על אחוז אימוץ גבוה יחסית.

המחקר נערך באמצעות סקר טלפוני ואינטרנטי של 2,041 רופאים אמריקאים במהלך הרבעון הראשן של 2011. מבין הרופאים היו המתחויות מגוונות – רופאי משפחה, קרדיולוגים, אונקולוגים ורופאי ילדים. המחקר השתמש בתוכנה מיוחדת על מנת למנוע תשובות כפולות של רופאים.

חלוק לבן ואייפון ביד

על פי המחקר, שתוצאותיו פורסמו בחודש האחרון, נראה כי רופאים מעדיפים אייפון, והוא הפך למכשיר המועדף שלהם, תוך שהוא מדיח את הבלאקברי. ככלל רופאים אמריקאים אוהבים מכשירי סמארטפון, כאשר 81% מהם מחזיקים במחכשיר כזה. מדובר בעליה של 9% לעומת שנה שעברה, גידול שעבר את הציפיות של החוקרים.

מעבר לעובדה ש-30% מחזיקים באייפד, מסתבר שהם עושים בו שמיוש רפואי, ונעזרים בו על מנת להסכל בתיקים הרפואיים של החולה, לצפות בצילומי רנטגן והדמיה, ואף לתקשר באמצעותו עם החולים שבטיפולם. 28% מהרופאים הביעו כוונה לרכוש אייפד בתוך 6 חודשים. (תגובת הבלוגר – וואו!)

יעילות בניידות

נראה כי כעת הופכת היכולת להשתמש בתיק הרפואי האלקטרוני באמצעות האיי פד לדרישת קדם בבחירת המערכת עבור הרופא. יתרה מזו החוקרים, שביצעו גם רעיונות עומק עם הרופאים, מצאו כי הם רואים במכישירים השונים כמתאימים לתפקידים שונים, ושהם מצאו דרכים מגוונות לנצל את המכשיר על מנת ליעל את עבודתם ולהגדיל הספקים.

בראיון שנתנה נשיאת מנהטן ריסרץ', מרדית' אברו-רסי, לבלוג Healthpopuli, היא פירטה את היתרונות שהרופאים מוצאים ביכולת להגיע לתיקים הרפואיים בכל מקום ובכל זמן. הרופאים יכולים לעבור מבדיקת החולה, להתייעצות, ולחדר נוסף כאשר כל המידע הנחוץ נמצא בקצה האצבעות שלהם. בנוסף הרופאים רואים יתרון ביכולת לקחת את המכשיר הביתה ולשפר הספקים ולבצע פעולות בבית בזמנים שד כה היו "מתים" עבורם.

עוד מציינת רסי כי המחקר העלה שסיעות רצון גבוה יותר, וחוויה טובה יותר, בקרב רופאים שהשתמשו בתיקים רפואיים ממוחשבים ממחשב טאבלט, לעומת אלו שעשו שימוש באמצעות מחשב נייח.

להיות בקשר עם החולים
במחקר אחר, שנערך על ידי חברת Pricewaterhouse coopers, נמצא כי 83% מעוניינים להשתמש בטכנולוגיה ניידת לרישום תרופות, ו-86% מעוניינים להיכנס לתיק רפואי באופן אלחוטי. בנוסף נמצא כי 74% מעוניינים באפשרות לעשות ניטור של החולים שלהם בתוך בית החולים באמצעים ניידית ואלחוטיים, ו-57% מעוניינים באפשרות לעשות זאת באופן אלחוטי מחוץ לבית החולים.

באותו הסקר נמצא כי 60% מהרופאים (האמריקאים) מעוניינים להשתמש בטכנולודיה סלולרית על מנת להיות בקשר עם מטופליהם. הסקר המדובר בדק גם מטופלים, ובכל מקרה נסקרו בו כ-1,000 רופאים במהלך קיץ 2010.

תוצאות הסקרים הללו מלמדות כי לפחות רופאים אמריקאים, בישראל לדעתי אין נתונים גלויים ופומביים היו מעוניינים לנצל, וחלק אף מנצלים באופן משמעותי את הטכנולוגיות הניידות החדשות לייעול עבודתם. עוד עולה כי אין ספק שהמכשירים של אפל, שיש עוד כאלה שתוהים עבור מה הם טובים, עומדים לעשות זעזוע בדרך שרופאים וחולים רואים את המידע הרפואי ועושים בו שימוש.


2 thoughts on “מחקר: רופאים אוהבים להיות בתנועה (ועדיף עם מכשיר שמתחיל ב-i)”

  • 1
    ophir-n on יולי 10, 2011 הגב

    מעניין יהיה לשמוע את חווית הרופאים בארץ ?
    נדמה לי שניסויים בהטמעה של עבודה עם אייפד מתרחשים כעת במעייני הישועה ובית חולים בצפון

    • 2
      urigoren on יולי 10, 2011 הגב

      למיטב ידיעתי, יש גם במעייני הישועה ואני חושב ששמעתי שגם ברמב"ם. זה אכן מעניין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.