מחקר: אפשר לנבא שיעור התחסנות באמצעות טוויטר

20. נובמבר 2011 רפואה 2.0 0
מחקר: אפשר לנבא שיעור התחסנות באמצעות טוויטר

טוב, ההתעסקות שלי בחיסונים, טוויטר, מגיפות ועוד עלולה עוד לעייף אתכם, אבל  מחקר חדש ומאיר עיניים על הכוח של טוויטר כבסיס מידע לרחשי הציבור, וכלי מהותי לשמירה על בריאות הציבור גורם לי לחזור ולכתוב.

המחקר החדש שנערך על ידי פרופ' מרסל סלנטה והתפרסם לאחרונה ב- Plos Comutational Biology  ביקש לבדוק האם ניתן באמצעות הסנטימנט כלפי חיסון חדש של טוויטר להבין יותר על שיעורי התחסנות, כיצד הוא ישפיע על התפרצות המחלה בפועל ועוד. המחקר נערך אודות הכניסה של החיסון לשפעת N1H1. במסגרת המחקר בדקו החוקרים מידע על החיסון שנכתב בטוויטר על ידי 101,853 אנשים. המידע התפרסם בטוויטר באופן פומבי.

אנחנו מדברים בעיקר עם מי שמסכים איתנו

מניתוח המידע עלו כמה מסכנות מעניינות – אנשים נוטים לתקשר יותר עם אלה המסכימים לדעתם – קרי קהילות של תומכי חיסונים ידונו בינם ובין עצמם, קהילות של מתנגדי חיסונים גם כן ישיחו יותר בינם לבין עצמם. בין הניצים תהיה תקשורת נמוכה מהסיכוי הסטטיסטי לשיחה בין שני אנשים בטוויטר.

עוד עלה מן המחקר כי ניתן להשליך בין סנטימנט של משתמשים לבין שיעור התחסנות, מתוך הנחה כי בעלי הסנטימנט השלילי לא מתחסנים. כמו כן ניתן להניח מכך שהסיכוי לזיהום באותו איזור יגדל. החוקרים ביצעו ולידציה למידע באמצעות השוואת הסנטימנט שלהם לניתוח העמדות שמבצע המרכז לבקרת מחלות בארה"ב (CDC) באמצעות סקר טלפוני ונמצאה התאמה טובה.

על פי עורכי המחקר, השפעת המדיה והעמדות המובעות בה על ההחלטה האם לחסן או לא היא משמעותית ביותר, ועל כן ניתן באמצעות הניתוח של השיח בטוויטר לנבא באופן טוב האם אנשים יתחסנו. לדברי החוקרים הניתוח של הרשת החברתית זול הרבה יותר מהסקרים שמבצע ה-CDC וגם יעיל יותר.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.