מהו IQ דיגיטלי, וכמה יש לתחום הבריאות?

דיגיטל IQ הנו מושג של פירמת הייעוץ וראיית החשבון PWC המבקש למדוד עד כמה ארגונים מטמיעים, מבינים, מעריכים ומפיקים ערך מהטמעה של טכנולוגיות דיגיטליות ברחבי הארגון. המדד הנבדק זו השנה השישית, מבצע תשאול של 1,500 מנהלים בתעשיות שונות כאשר מדובר בעירוב גם של מנהלי IT וכן מנכ"לים ומנהלים בחירים מתומי פעילות אחרים בארגונים.

לדברי החברה, במקביל לשרשרת הערך המרכזית של הארגון קיימת שרשרת ערך וירטואלית, המאופיינת בנכסים הווירטואליים של הארגון כמו שיתוף מידע, שקיפות של הפעילויות והמידע נוסף בארגון. ככל שארגון מתבגר בתחום ההטמעה הדיגיטלית חלק משרשרת הערך הוירטואלית משקפת ומתחברת לשרשרת הערך של הארגון כך שלמשל חלק מן המוצרים כבר הופכים להיות דיגיטליים או נעשה שימוש בשילוח דיגיטלי ועוד, בתלות לתעשייה הרלוונטית. בבריאות ניתן לראות זאת למשל בהטמעת טלרפואה בארגוני בריאות המבוססים על מפגש רופא חולה פיזי.

IQ דיגיטלי
מתוך המחקר

על מנת לבחון את רמת ה-IQ בתעשיות השונות, נבחנות 5 קטגוריות שונות המרכיבות את הדירוג: מעורבות המנכ"ל והיותו המוביל של ההטמעה הדיגיטלית, חיבור חזק בין מנהל השיווק למנהל המידע הארגוני (מנהל IT  וכו'), גישת חדשנות מבחוץ לתוך הארגון (חדשנות פתוחה) בתחום הדיגיטלי, השקעות בפלטפורמות ממוחשבות מתקדמות, תפיסת הדיגיטל כיכולת תאגידית נדרשת.

ואלה הם הביצועים של תחום הבריאות בסקר:

  1. מעורבות המנכ"ל והיותו המוביל של ההטמעה הדיגיטלית: על פי ממצאי  PWC בחברות בעלות IQ  דיגיטלי גבוה 81%  מהמנכ"לים מובילים את ההטמעה הדיגיטלית, בעוד אצל חברות בעלות ביצועים נמוכים מדובר על 68% מהמנכ"לים.  בתחום הבריאות טענות כי מדובר במעורבות של 86% מהמנכ"לים, כך שהתוצאה של התחום היתה הגבוהה ביותר בסקר.
  2. מערכת יחסים חזקה בין מנהל השיווק למנהל המידע הארגוני (מנהל IT  וכו'): העונים בסקר דיווחו על קשר חזק משמעותי בין המנהלים הללו, והציבו את התעשייה בין השלוש המובילות בסקר. בדיקת מערכת היחסים הזו מהווה מדד לרמת השקיפות של ההחלטות על השקעות בתחום הדיגיטל בארגון. היעדר השקיפות עשוי לגרום לנזקים ארוכי טווח לארגון, גם בעסקות רכישה ופיתוח שלמוצרים ושירותים חדשים. לדברי החוקרים, יש צורך בחיבור מנהלי המחשוב לתהליכים הפונים לצרכנים גם אם זה מנוגד לאינטואיציה, שכן החיבור יהפוך למכפיל כוח.
  3. גישת חדשנות מבחוץ לתוך הארגון (חדשנות פתוחה) בתחום הדיגיטלי: לדברי מחברי הדוח חברות לא פורסות רשת מספיק רחבה על מנת למצוא חדשנות וכוח אדם איכותי מחוץ לארגון כאשר הם מחפשים רעיונות חדשניים, בעוד שאלו שביצעו זאת יחד עם מקסום היכולות הפנים ארגוניות הגיעו לתוצאות המיטביות. 36% אחוז מהמשיבים בתחום הבריאות דיווחו על חיפוש חדשנות מחוץ לארגון, בעוד 31% עשו זאת בתוך הארגון בלבד. לשם השוואה בתחום הטכנולוגיה 46% מהמשיבים חיפשו חדשנות מחוץ לארגון.
  4. השקעות בפלטפורמות ממוחשבות מתקדמות: ההשקעות המשמעותיות: המנהלים השיבו כי הפחד המרכזי שלהם בתחום זה הן ביטחון ופרטיות המידע. בתעשיות אחרות כיכבו הענן, ויכולות ניתוח מידע כהשקעות המרכזיות לשנים הקרובות.

יצוין כי בכל התעשיות נמצא פער משמעותי בין מודעות לבעיות וחסרים בתחום ההטמעה הדיגיטלית של ארגונים ומנהלים בארגונים, לבין עשיה בפועל ושילוב הפתרונות כחלק מהאסטרטגיה הארגונית.

המקור: http://goo.gl/1Oq4AV

למחקר המלא


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.