כשההמון מממן שדיים

02. ספטמבר 2012 שונות 0

רבים מדברים בשנה האחרונה על הפלא הקרוי מימון באמצעות ההמון או באנגלית Crowdfunding . הפעילות הזו מאפשרת ליזמים ואנשים לבקש מימון מההמון עבור פרויקטים שונים. הפעילות הבולטת בתחום בזמן האחרון (שגם עבדכם הנאמן תרם לה) היתה של האתר חורים ברשת שביקש מההמון לתמוך בהשקעה הנדרשת לשדרוג האתר ובניית פלטפורמה חדשותית חדשנית. אבל, מסתבר שהמימון של ההמון יכול לזרום גם למקומות אחרים, כמו במקרה של בפלטפורמה הנקראת – Myfreeimplants, המדובר בפלטפורמה המאפשרת לטענתה לנשים לממן ניתוח שדיים באמצעות תורמים נדיבים באתר.

לאחורנה הודיע האתר על תחרות – My Breast day ובה הגולשים מתבקשים לנחש מתי יושלם הגיוס ה-1000 באתר. מי שינחש נכונה את היום יקבל 500 דולר לצורך השקעה באתר. התחרות והאתר מעוררים הרבה שאלות.

הגדלת חזה חינם

האתר שהוקם עוד ב-2005, על ידי שני יזמים, הוא בעצם סוג של אתר היכרויות המעודד נשים לעשות מגוון פעולות, חלקן חושפניות על מנת לזכות בניתוח הגדלת חזה. הנשים מצידן לא צריכות להוציא אגורה מכיסן, אך גם לא מקבלות את הכסף, זה מועבר ישירות למנתחים שעובדים עם האתר, ובדרך האתר גוזר עמלה. האתר הוא בעצם סוג של טוויסט על אתרי היכרויות, בשילוב עם סוג של פורנו רך. על פי מקימי האתר הוא הצליח לגייס עד היום כ-8 מיליון דולר לניתוחי שדיים.

my breast friend
עמוד הבית של Myfreeimplant

למרות זאת בראיון לאתר Crowdsourcing.com מקימי האתר טוענים שהוא כן אפשרות לגיוס כסף מההמון, ומאפשר לנשים להממש את רצונן. לטענתן העובדה שזה מתנהג כמו אתר היכרויות רק מחממת את האווירה. לבסוך על כל הודעה שבחורה שולחת ל"חבר" בפלטפורמה מביאה לה דולר, ומעבר לזה ניתן לתרופ עוד ככל העולה על רוחו של התורם.

האתר דורש מהבנות מגייסות להעלות תמונות שלאחר הניתוח ועוד… ועל כך ספג לא מעט תגובות קשות.

אין ספק שזו דוגמה לכך שכל כלי טכנולוגי יכול להיות בר שימוש לטוב ולרע, והוא אינו מוטה מראש לתוצאה מסוימת, הרי בסופו של יום פלטפורמות לגיוס הון, רובן ככולן מקדמות אינטרסים חשובים ומאפשרים יזמות מסוג חדש וכלים נוספים להשגת הון בתלות נמוכה יותר במשקיע בודד או באינטרס מסוים.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.