דוח קומסקור: גולשי המובייל מבלים פי 2 יותר זמן בצריכת תוכן מגולשי המחשב הנייח

דוח קומסקור: גולשי המובייל מבלים פי 2 יותר זמן בצריכת תוכן מגולשי המחשב הנייח

חברת במחקר  ComScore, פרסמה לאחרונה דוח חדש על מצב הרשת. הדוח החדש הנו להיות דוח גלובלי, ומכסה כ-13 מדינות מרכזיות, מגלה: העליה בצריכת הדקות הדיגיטליות מגיעה בעיקר מגידול בצריכת מידע ותוכן דיגיטלי בטלפונים חכמים. עוד מגלה הדוח כי מרבית הגולשים עדיין משתמשים במספר מכשירים (טלפון, טאבלט ומחשב) אך כמות האנשים הצורכים מידע רק בפלטפורמות מובייל עולה בהתמדה – ויש כבר מדינות בהם יש רוב מוחלט הקרוב ל-100 אחוז לאנשים שהם רק במובייל.

הדוח מבוסס על מעקב האתרים של קומסקור במדינות הרלוונטיות. סך הכל מדובר על 13 מדינות: ארה"ב, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד, בריטניה, ארגנטינה, ברזיל, מקסיקו, הודו, אינדונזיה ומלזיה.

 

משהו קטן על קטגוריית הבריאות

בשולי הדוח כמעט, מבצבצים להם מספר נתונים מעניינים אודות צריכת תוכן דיגיטלי בתחום הבריאות. מהדוח עולה כי בשנה האחרונה היה גידול של 8.3% בהגעה של תוכן בריאותי לאנשים (Reach). בניתוח פנימי אודות השאלה באיזה פלטפורמה צורכים איזו קטגוריית תוכן. נמצא כי באנגליה מעל 80% מצריכת התוכן הבריאותי נעשית במובייל, בעוד שבהודו כ-60% מהצריכה נעשית במובייל.

category by platform

הסמארטפון שולט!

הדוח של ConScore אינו משתמע לשתי פנים, ואולי גם לא מפתיע. אבל הנתונים אודות השליטה של המובייל בעולם צריכת המידע מחדד את השאלה למה עדיין לא נפרץ הסכר הפרסומי בפלטפורמה זו והכלים שמוצגים בה עדיין פרימטיביים יחסית. מהדוח עולה כי מדינות מתפתחות הן הרבה יותר Mobile First ממדינות מערביות. בעוד ש-89% מזמן הגלישה בהודו נעשה בטלפון חכם, בקנדה 40% נעשה במחשב, ובצרפת כ-50% מהגלישה עדיין נעשית מהמחשב הנייח.

הגלישה במובייל עם זאת נעשית בעיקרה באמצעות אפליקציות, והרבה פחות באמצעות דפדפן לנייד. כ-80% מהגלישה במובייל נעשית באמצעות אפליקציות. עוד מגלה הדוח, כי גולשי המובייל ישהו פי 2 יותר זמן בגלישה לעומת חבריהם במחשב הנייח. הפער הגדול ביותר בין גלשיה במובייל לגלישה בנייח, במונחי זמן, הוא בארגנטינה, ואחריה באופן מפתיע משהו – ארה"ב.

בנוסף לאלה מציג הדוח עליה גורפת כמעט בקהל שגולש רק בנייד. אלו הם צרכנים שלא עושים שימוש כלל במחשב נייח – והם צורכים תוכן ועושים הכל מהטלפון הנייח או הטאבלט.

גם בצריכת וידאו מרבית הגידול בזמן הצפיה מגיע בשימוש בפלטפורמות ניידות. גידול 28% בזמן הצפיה לעומת גידול של רק 10% במחשבים נייחים.

גוגל ופייסבוק שולטות בכיפה

פיזור האפלקיציות בעלות השימוש הרבה ביותר בין המדינות הוא דיי משעמם, אבל מראה את ההכוח הבלתי נתפס שיש לפטפורמות של גוגל ופייסבוק והרכישות שהם עשו בשנים האחרונות.

במרבית המדינות כל חמש האפליקציות הכי שמישות הן של גוגל ופייסבוק. רק באנגליה ובארה"ב נכנסה סנאפצ'ט לחמישיה הפותחת. במובן מסוימם האנושות הפכה להיות מאוד צפויה ומשעממת, מצד שני יש כאן פיצוח של חברות הטכנולוגיה הללו את הגנום האנושי של עניין וטכנולוגיה.

שלוש פעולות בסיס מניעות את צריכת הזמן ברשת

הדוח של ComScore מביא בפנינו תמונה ברורה של צריכת הזמן ברשת. שלוש פעולות יסוד אנחנו עושים ברשת – צריכת תוכן מולטימדיה (בעיקר וידאו), גלישה ברשתות חברתיות ושימוש באפליקציות מסרים מיידיים. שלוש הפעולות הללו מכלות כשני שלישים מזמן השימוש שלנו ברשת באופן כמעט זהה בין מדינות מתפתחות למדינות מפותחות.

כאשר בונים את הפיזור בשימוש באפליקציות חברתיות, כמובן שמוקדם מאוד להכריז על מותה של פייסבוק. פייסבוק. בעזרתה של אינטסטגרם מנצחת את הטבלה הזו ללא שום בעיה עם מעל 80% מהשימוש באפליקציות בטלפון. בשאריות מתחלקות טוויטר וסנאפצ'ט להן נשארו פירורים.

מבחינת מסרים מיידיים, ניתן לראות בדוח שווטסאפ מוליכה את השוק באופן מוחלט במרבית המדינות. למעט ארה"ב, אנגליה ועוד כמה מדינות אירופה.

 

מה ניתן ללמוד מזה?

אפשר לומר כמעט בוודאות שאמרו את זה קודם, אבל הטלפון הסלולרי מכלה את זמן הגלישה ברשת, והוא הדבר הקרוב והחשוב ביותר לאדם בעידן הזה. לכן, חובה על כל מנהל להבין איך ומה הוא מפעיל בתוך המסך הקטן, וכיצד הוא גורם לצרכנים לחוות איתו את הרגע, ואולי אף להמיר את עצמו לכדי לקוח משלם.

בנוסף, חשוב להבין כי האסטרטגיה של פייסבוק ברכישת אינסטגרם וווטסאפ היתה אסטרטגיה מופלאה שנתנה לצוקרברג מוטת שליטה חסרת תקדים בכלכלת תשומת הלב שלנו.

עוד דבר אחד חשוב להבין, זהו הגידול המשמעותי ביותר בצריכת וידאו דווקא במובייל, מה שמצריך חשיבה גם להתאמת התוכן לפלטפורמה.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.