אפליקציה אינטרנטית מסייעת לאלרגים למזון

07. אוגוסט 2011 רפואה 2.0 0

לפני שבועיים וקצת נפטרה חן אפרת ז"ל בת ב-26 לאחר שהזמינה קינוח במסעדה בתל אביב. היא ביקשה שהקינוח יהיה ללא אגוזים, כי היא אלרגית, המלצר אמר שאכן ללא אגוזים, אך הקינוח הוכן עם ממרח נוטלה, ובשל תגובה אלרגית קשה היא נפטרה. מותה תפס את כותרות העיתונים, והעלה למודעות את נושא האלרגיות למזון והקושי של אותם אנשים הסובלים מאלרגיות אלה לסעוד מחוץ לבית. והנה רשת מסעדות בארה"ב פיתחה אפליקציה סלולרית על מנת לסייע לאנשים אלו להימנע מהמרכיבים אליהם הם רגישים.

זהירות אני אלרגי

מסדרת את התפריט מחדש

רשת המסעדות נמצאת בדנוור ארצות הברית ונקראת MAD greens ויש לה 11 סניפים באיזור. הרשת בשיתוף עפ בית תוכנה בשם ג'יפסי אינק. פיתחו אפליקציה המאפשרת לסועד להזין את המרכיבים אליהם הוא אלרגי, ולקבל אתה תפריט של המסעדה מחולקת לשלוש קטגוריות המותאמות אליו אישית ולאלרגיה ממנה הוא סובל או סובלת: מנות שניתן לאכול בבטחה, מנות שניתן לאכול לאחר ביצוע התאמה ומנות שמהם יש להימנע.

בארצות הברית, מה שבארץ כמעט ולא נהוג, מסעדות כן מיידעות על אלרגנים מרכזיים, אך בעלי הרשת הבינו כי ישנם מוצרים רבים יותר אליהם עלולה להיות אלרגיה והאפליקציה, החינמית לשימוש, מאפשרת למסעדה לנהוג בשקיפות מירבית עם לקוחותיה ולהציע להם מנות בטוחות עבורם. האפליקציה החדשה פועלת באתר עצמו.

בעיה בריאותית

אלרגיות למזון, אינן דבר פשוט והן משפיעות על 12 מיליון אמריקאים, וככל הנגרה גורמות לכ-150  עד 200 מקרי מוות בשנה. ועל כן, יש היגיון רב בכלי הזה שמאפשרת רשת המסעדות. ברור הוא שיש מקום לפתרונות אלקטרוניים לבעיית האלרגיות, אך זה דורש שקיפות ממסעדות, ומיצרני מזון על מנת שניתן יהיה להרכיב את התפריטים ולפרקם על פי אלרגיות.

אין ספק שחן אפרת ז"ל היתה יכולה להינות מכזו אפליקציה ולהיות במצב יותר בטוח בעת שהיא אוכלת בחוץ. בשל העלייה הניכרת בנושא אלרגיות מזון בשנים האחרונות, אין ספק שגם יש הצדקה כלכלית להתייחס לנושא במקומות בהם מגישים אוכל.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.