איזה טיפול לתת לחולה סרטן? ווטסון:זה אלמנטרי

איזה טיפול לתת לחולה סרטן? ווטסון:זה אלמנטרי

זה מתחיל להיראות כמחשב שיהפוך את עולם הרפואה על ראשו. ווטסון, מחשב העל של איי בי אם נכנס גם לעולם הסרטן. ביישום חדש, שעל פי האל איי טיימס יהיה הראשון שיפעל לאחר שיישום של משחק הג'פורדי, בו ניצח המחשב את כל המתחרים. על פי הדיווח יהווה ווטסון כלי עזר מרכזי עבור הרופאים של מרפאת סידר-סיני בלוס אנג'לס וינצל את כוחו כדי לחקור במהירות את כל המידע הרפואי ולהמליץ על טיפול בסרטן עבור החולה.

200 מיליון דפים ב-3 שניות

ווטסון מלווה את הבלוג כבר זמן מה, עד כה עדכנתי על הסכם לפיתוח התוכנה שנראית כי תיכנס כאן לפעולה, וכן על יכולתו לסייע בזיהוי זיהומים אצל פגים. כעת זה נראה כי הכניסה תהיה קרובה. כוחו של ווטסון הוא ביכולתו לעבד נתונים במהירות שאין לה אח ורע – ניתוח טקסט מ-200 מיליון דפים ב-3 שניות בלבד, יוכל לעבור על כל המחקרים הקשורים לאבחנה במהירות שיא ולייצר ניתוח והמלצמה לטיפול שהרופא יוכל להיות בטוח שנגע בכל הספרות הרלוונטית.

למרות כוח החישוב האימתני שלו ד"ר ווילאם אודה, מנהל המרפאה הסרטנית בסידר סיני מאמין כי ווטסון לא יחליף את הרופא אך יהווה עבורו "ספריית על" לצורך בדיקת האבחנה והטיפול.

ד"ר לוין, מוולפוינט הסביר לעיתון: כמות המחקרים החדשים בסרטן היא עצומה והפיתוח החדש יאפשר לרופאים לשמור על עדכניות מלאה ובכך לשפר את הטיפול הרפואי. כמו כן, נראה כי הכניסה של התיקים הרפואיים האלקטרוניים לבתי החולים בארה"ב יהוו תשתית ראויה לפעילות של ווטסון וליכולתו לקבל את כל המידע אודות החולה.

אלמנטרי, ווטסון יקירי

מעניין האם גם בישראל יחלו לבדוק את האפשרות להשתמש במחשבי על על מנת לשפר את הטיפול הרפואי. לאור העובדה שקופות החולים בישראל ממוחשבות לגמרי מבחינת תיקים רפואיים הרי שיש הרבה הגיון לנסות לחבר מחשבי על לשיפור הטיפול הרפואי…


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.