אולי די כבר עם ה-PDF כתחליף לעמוד אינטרנט עבור רופאים

יש לי באמת הרבה דברים שאני רוצה לכתוב פה בבלוג, על חדשנות ועל נתונים מעניינים שאני נתקל בהם. הייתי שמח לכתוב יותר, אך משום מה הזמן אוזל לי בין הידיים. למרות זאת חשבתי שנכון להקדיש פוסט המיועד לכל המשווקים בעולם התרופות הפונים אל רופאים. אם הרופאים לא זועקים, אני אעשה זאת, וממילא אני חושב שצריך לעשות את זה כדי לשפר את החוויה, ובטח ובטח את המדידה.

חווית משתמש – חשבו על הרופא לפני שאתם חושבים על עצמכם

נתחיל בזה ש-PDF הוא כלי נהדר להעברת תכנים וקבצים לצורך הורדה למחשב, אך יש לזכור שהשהות ב-PDF עצמו שנפתח מאתר אינטרנט לרוב אם תמיד היא בלתי נמדדת. בנוסף אמנם יש חשיבות להורדת החומרים למחשב, אבל בעולמינו החדש הרבה פעמים הקובץ נפתח קודם בדפדפן ואינו יורד אוטומטית. לכן משווקים המפנים את לקוחותיהם לקבצי PDF היישר מבאנרים או באתרים לרוב מאבדים את היכולת לדעת מה קרה עם הגולש, והאם הוא עשה פעולה רלוונטית.

בעוד שבעולם מוצרי הצריכה לרוב אין הפניות מרובות כאלה, אלא רק לאחר שזו הפכה להיות המרה ברורה קרי השארת פרטים או פעולה אחרת המרמזת על פעולה חיובית, בעולם התרופות, בייחוד במקומותינו בהם משווקים לרופאים, זה כל כך נפוץ וזה נראה לי בעיקר כעצלנות, וחוסר רצון אמיתי לחשוב על חווית המשתמש של הרופא.

התפיסה הבסיסית של הרופא גולש ככזה שחווית הגלישה אינה חשובה עבורו, היא תפיסה לצערי רווחת בישראל (אין לי סקר, אבל התכנים, האתרים וההפניות לרוב מרמזות על כך). פעמים רבות החומר המוגש לרופאים נעשה ברמה ירודה, לא נעימה ולא נוחה, למה? לא יודע, ואם הייתי רופא, הייתי פותח במרד!

חברות התרופות לצערי, לא שונות פה, הן מחברות הרבה פעמים באנרים, חסויות ועוד לאתרים שפשוט לא ידידותיים, או יחסית ריקים מתוכן אמיתי, למשל מבאנר ישירות לעלון לרופא שהוא סתם PDF. אז נכון שלפעמים זה כל מה שיש, או כל מה שאישרו לנו, ואין סיבה לבנות מיני סייט, אבל גם PDF פשוט אפשר היו להמיר בצורות יחסית זולות לתחושת דפדוף נעימה יותר, המאפשרת למדוד מה קרה, וגם מאפשרת להוריד בלחיצה, אבל כזו המסמנת עניין אמיתי מצד הגולש, אולי לאחר מילוי פרטים או משהו דומה.

מילא שאין תוכן, אבל אם כבר יש תוכן, כזה אמיתי בצורת מצגת מעניינת על מחקר, הפיכתו ל-PDF במקום בשימוש בפלטפורמות כגון slideshare או דומיה, המאפשרת מעט יותר נתונים על מה קרה שם ובמה הסתכלו, או לחילופין כלים כמו ISSU, הוא פשוט בזבוז. אם רופא ראה מצגת ואז הוריד אותה אליו כ-PDF, אז כבר יש לנו נתון יותר משמעותי על רמת העניין שלו, לעומת סתם לחיצה על PDF.

ולבסוף, רשימת מקורות. באמת חברים, כמעט כל מחקר עלי אדמות היום נמצא במנוע החיפוש pubmed  או בתקציר אלקטרוני באתר המגזין בו פורסם, למה שלא תפרגנו לרופאים באזכור חי של המקור עם לינק אליו? הרי ממילא זה מחקר שאתם רוצים להציג, אז לפחות שיהיה שמיש. האם להוריד רשימת מקורות כ-PDF ללא לינקים זה שירות ראוי לגולש שלכם?

יש צורך דחוף בתעשייה לעשות חשיבה מחדש על אתרי מידע לרופאים וחוויית המשתמש שלהם, בייחוד שהרופא אותו אתם רוצים לעניין, אינו חייב לראות את המידע, אז ברור שחווית גלישה נוחה, אינטואיטיבית היא קריטית, בייחוד בעידן של טכנולוגיה מתקדמת. ובנוסף, המעבר לכלים הללו מאפשר גם מדידה ראויה יותר, והבנה האם השגתם מטרות כלשהן בדרך.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.