תשע"ה לקחים לשיווק דיגיטלי בבריאות

23. ספטמבר 2014 כללי, שונות 0

הרגע הזה שצרך להכין שנה טובה הוא רגע לא פשוט. מה תגיד שהוא לא קלישאה, ולשלוח בדואר בימינו גלויות זה סיכון שהן יגיעו עוד בערך "אחרי החגים" אחד… חשבתי וחשבנו, ויחד עם מזי סולומון-יולזרי שותפתי מ-Zeta tools הגענו לכך שניתן כמה נקודות למחשבה לשנה הבאה עלינו לטובה – סוג של New Year Resolution.

ומה טובה יותר מתשע"ה לקחים….לשנת תשע"ה. אז הנה הם כתובים, ויש אותם גם בתמונות בהטמעה של רוגו'ם.

תשעה לקחים לשיווק דיגיטלי בבריאות

1. ההצלחה מתחילה בתוכן – החשיפה האדירה של אנשים לתכנים ברשת והצורך של אנשים לקבל מידע וכלים להתנהלות שלהם, הפך את התוכן האיכותי לכלי מאוד חשוב בשיווק. הוא תמיד היה חשוב, אך היום עובר לשחק תפקיד ראשי עוד יותר. חלק מהשינוי נובע גם מן הכלים שלנו לקידום תוכן, המאפשרים לפרוס את התוכן באופן רחב.  ואם תוכן חשוב בשיווק בכלל, בבריאות הוא קריטי כי בריאות מבוססת על קבלת מידע אמין ושימוש מושכל בו, ולכן יש לפתח מערך של שיווק תכנים דיגיטלי. מי שתפס את הנושא הזה נכון בישראל הן קופות החולים שאתרי התוכן שלהן הפכו למקור מידע משמעותי בישראל וכלי ממהותי בשרך שהן מתקשרות עם הלקוחות ובכלל.

2. מעיצוב אתר לעיצוב חוויה – החשיבה על אתר אינטרנט או על פעילות אינטרנט ככלי מבודד, כבן חורג מחוויית המותג הכוללת ובכלל היא טעות קשה. עלינו לחשוב על כלל נקודות המגע כחוויה אחת, ואתר האינטרנט צריך לתת את הפרשנות והתרומה שלו לחוויה. אם אנו עוסקים במוצר או שירות מתקדם, אך האתר שלנו מיושן ולא נוח זה מקרין עליו. או אם אין לנו אתר עבורו אז בכלל. ולכן חישבו על חווית גלישה ולא חשיבה של טכנית לחלוטין. וחשוב להזכיר, אל תתנו לעיצוב לנצח את המטרה – אתר יפה מאוד אך לא נגיש ולא ברור לא משרת את המטרה כנראה.

3. שלושה מסכים זו לא פסיכוזה, זה הנורמלי החדש – ליותר ויותר אנשים בעולם יש שלושה ואפילו ארבעה מסכים דרכם הם צורכים תוכן דיגיטלי – מחשב נייח, טלפון חכם, טאבלט ולפטופ. ולכן גם בתפיסת נקודות המגע עמם יש לחשוב על כך. ככל שאדם משתמש ביותר מסכים הוא שוהה יותר זמן בצריכת תוכן מן הרשת, ויש חשיבות לנוכחות המותאמת בכל אחד – בין אם באפליקציה, אתר, סרטון או כל דבר אחר.

4. הדרך הדיגיטלית אל הרופא – אם נמשיך מן הלקח הקודם, המחשבה שרופאים אינם עושים שימוש ניכר ברשת האינטרנט צריכה לפוג מן העולם. הם שם ולא מעט. אבל בגלל אילוצים רבים כגון מחסור בזמן, וצורך בקבלת מידע ברור אם אתם רוצים מעורבות של רופא בתוכן ובמסר שלכם – שמרו את הנגישות פשוטה, שני קליקים, Keep It Simple Stupid לא כי יש להם בעיה עם מצבים מורכבים ויכולת לעבד מידע מורכב, להיפך, בגלל זה, חושב לשמור את הנגישות פשוטה וברורה על מנת להתמקד בעיקר.

5. לא במובייל לא רואה – עדיין, הרה מאוד אתרים אינם מותאמים לטלפון הנייד, אפילו מיילים לא תמיד מותאמים. ובכן, אחוזים ניכרים העודים על מעל 20-30 ולפעמים אף יותר גולשים אל האתר מן הנייד, ואם הוא אינו מותאם, אלו גולשים אבודים. אז אם בונים אתר, בנו אותו מותאם מראש ולא בדיעבד.

6. המצאה נהדרת – קבצי PDF הן דרך עצלנית להעלות תכנים לאינטרנט. קובץ כזה צריך להיות מסייע בעת שמישהו רוצה להוריד את התוכן או אם התוכן הוא ספרון, אבל הוא לא תחליף לעמוד אינטרנט. ולכן תמיד כדאי קודם כל לכתוב את זה כתוכן חי שניתן לקרוא מיד, ואז ליד לאפשר הורדה למחשב כקובץ PDF.

7. אלף מילים – בגלל העומס בתכנים ונתונים, הרבה פעמים ויזואליזציה טובה תעביר את המסר בצורה פשוטה וברורה. ולכן לא לספר, אלא להראות.

8. דבר אלי בסרטים – סרטונים הם תוכן משובח במיוחד אם הם עשויים היטב, ויוטיוב ממשיך לשמור על מעמדו כמנוע חיפוש מס' 2 בעולם. אנשים מעדיפים פעמים רבות לראות סרטון קצר מאשר לקרוא הרבה. וכן יוטיוב הוא גם האתר השלישי הכי נצפה בישראל, ולכן צריך לעשות בו שימוש רב יותר.

9. מדידה – אחד הדברים שמאפשרת פעילות דיגיטלית הוא מידע ונתונים. אם שלחתם לדרך פעילות דיגיטלית ולא הצמדת להם כלי שמחזיר נתונים הפסדתם חלק ניכר מן העניין, ולכן אם לא מדדתם לא עשיתם, כמו בכל דבר אחר בניהול.

ואלו הם תשע"ה לקחים. שתהיה לנו שנה נהדרת.

 

 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.