תעשיית התרופות גילתה את הפרסום הסלולרי – דו"ח חדש

אחד הדברים היפים בחישוב לפי אחוזים הוא העובדה שגידול בין  1 ל-2 הוא גידול של 100%. לטעמי הנתונים החדשים שפרסמה Milennial Media מראים בעיקר כמה תעשיית התרופות מפגרת אחרי שאר התעשיות, ולא כמה היא מתקדמת. על פי הנתונים של המהווה רשת פרסום דיגיטלית ברבעון השלישי של 2013 הוציאה תעשיית הפארמה 744% יותר מאשר ברבעון המקביל אשתקד על פרסום בטלפונים סלולריים, יותר מכל תעשייה אחרת.

על פי הדיווח מאתר eMarketer  בנוסף לעולם התרופות, גם עולם הבריאות והחיים הבריאים העלתה את ההשקעה אבל באופן צנוע הרבה יותר של 177%. כל התעשיות בדוח העלו את רמת ההוצאה במאות אחוזים, ומראים שאכן השנה התעוררו המפרסמים והבינו שהעולם של הטלפונים הניידים הוא מדיום פרסומי מהותי.

בנוסף לנתונים סקרה החברה את מנהלי השיווק לגבי המטרות של הפרסום. מן הסקר עלה כי המטרה הראשונה במעלה הייתה הזרמת גולשים לאתר כאשר 34% מהמשיבים בחרו בה. 25% ביקשו למסד נוכחות בעולם הסלולר ו-22% ניסו להעלות את המודעות למותגים שלהם.

הוצאה לפרסום בסלולר
מתוך נתוני Millenial Media

ככלל מעריכים ב-eMarketer כי העליה בהוצאה לפרסום לסלולר בכל העולם בממוצע של כל התעשיות עומד על 105%, כך שניתן לראות שתעשית הפארמה עלתה פי 7 מהממוצע. נתונן המעיד על הפיגור שלה בתחום יותר מכל דבר אחר.

פרסום לציידים לא למשוטטים

הפרסום במובייל יכול כמובן לשרת מגוון מטרות כפי שראינו, אך חשוב לזכור שלרוב אנו מסתכלים בנייד מתוך תפיסה של ציידים, ולא בתפיסת המלקט או המשוטט שמאפיינת גלישה רגילה. לטעמי לעניין זה יכולה להיות השפעה חיובית על פרסום תרופות ושירותים רפואיים, כי זה יכול לספק תשובות מידיות בבית המרקחת, ביציאה מהרופא ובכלל. כמובן שבישראל לא ניתן לפרסם תרופות מרשם באופן ישיר, אך מידע על תחום הטיפול וכו יכול לספק מענה מעניין למטופלים. הדרך לעשות זאת היא קודם כל להבין שכל מה שבונים היום חייב להיות מותאם לנייד ורספונסיבי כך שהמידע יהיה נגיש וקריא. אם זה לא כך, חסכו את הכסף.

מעניין יהיה לעקוב אחר ההוצאה שנה הבאה.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.