שני סטארטאפים רפואיים מישראל התקבלו ל-Masschallange

החדשות הללו פורסמו בעיקרון, ידיעה בדה מרקר ציינה כי 7 סטארטאפים ישראליים התקבלו למחזור הבא של האקסלרטור Masschallange שפועל בארה"ב ונחשב לאחד המובילים. עם זאת לא נין בידיעה פוקוס על הסטארטאפים הרפואיים שהשתחלו שם. לטעמי העניין מראה על שינוי בתרבות הסטארטאפים הישראלית, שנעה לפחות בתחום הטכנולוגיה על ציר האינטרנט/סלולר בלבד ופחות נגעה בעולם הרפואה, וכעת מחברת יותר ויותר את כל הנושאים הללו יחד.

שני הסטארטאפים המדוברים הם -Medalert שהוקם על ידי ד"ר גידי שטיין, סגן מנהל פנימית ב' בבית החולים בילינסון, ו-Vecoy Nanomedicines שהוקם על ידי ארז ליבנה.

Masschallange מגדיר את עצמו כגדול בתחומו בעולם. המסלול של האקסלרטור כולל 4 חודשי ליווי, תחרות סטארטאפים שהזוכה בה מקבל מיליון דולר פרס, חשיפה משמעותית וסיוע לחברות להתקדם ולהגיע ליעדן. אין ספק שמדובר בכלי רב כח עבור חברות צעירות. מודלים דומים קיימים גם בישראל.  סך הכל התקבלו 128 חברות למחזור הנוכחי.

[vimeo http://vimeo.com/58463792]

MedAlert

החברה מנסה להכניס ממד חדש לבטיחות במתן תרופות . הכוונה היא לבצע ניתוח של מידע רב, מה שקרוי BigData על תרופות ודרך המתן שלהם על ידי רופאים, על מנת לייצר מערכת התראה כאשר רופא מבקש לתת את התרופה היא תסייע בהחלטה ותמנע טעויות תרופתיות. המערכת מצטרפת למערכות רבות של סיוע להחלטת הרופא, ולשימוש במידע הכה רב הקיים במערכת הבריאות ולא זמין כיום לניתוח רב ממדי.

Vecoy Nanomedicines

החברה הוקמה על ידי  -ארז ליבנה,  אליו הצטרפו עידו בצלת ואיתן אלירם. השניים הראשונים מומחים בתחום הננוטכנולוגיה, ואלירם מומחה למדיה חדשים ששירת  בעבר כיועץ בתחום במשרד ראש הממשלה. החברה שקיימת כבר מ-2010 מבקשת לייצר טיפול אנטי ויראלי כללי ויעיל באמצעות כלים של ננו רפואה. באמצעות הכלים הללו היא מבקשת לייצר מלכודות לוירוסים כך שהם חושבים שהם הגיעו לתא מארח, ובאמצעות כך להשמידם. נשמע מדע בדיוני, אבל זה ממש לא. ברור לגמרי כי אם וכאשר הטכנולוגיה תהיה ברמה הטיפולית מדובר בפריצת דרך חסרת תקדים בטיפול בוירוסים, שהם בפתוגנים המשמעותיים ביותר שאנו לא באמת יודעים להתמודד עמם.

מדובר בחברה שכבר קיבלה לא מעט חשיפה והתייחסות, ומעניין לדעת מדוע הם פנו לאקסלרטור שהוא פחות מתאים בהיבט של סטארטאפים שהם יותר ביו רפואיים. עם זאת גם כאן מדובר בהתפתחות מעניינית והתכנסות של עולם היזמות לסוג של יחסית דומה של מסלולים.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6i8TKTWFJk8]

 

בישראל נפתחה לאחרונה ההרשמה לאקסלרטור של מיקרוסופט, גם שם מקבלים חשיפה וכלים לקידום סטארטאפים ברמה גבוהה ביותר. מגוון של סטארטאפים רפואיים בעיקר בתחום האפליקציות וטכנולוגיית המידע השתתפו. כל הפרטים בלינק הזה 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.