רוצים שירותי רפואי מהנייד

הרצון לקבל שירות רפואי באמצעים דיגיטליים ומרחוק בקרב מטופלים אינו קטן כלל וכלל. סקר חדש של אתר הבריאות האמריקאי Healthday ומכון המחקר  Harris interactive מצא כי מעל שליש מהאמריקאים מבקשים לקבל שירותים רפואיים באמצעים דיגיטליים.

 על פי הסקר, שנערך באמצעות האינטרנט הקרב מדגם של 2,050 נבדקים בגיל 18 ומעלה,  37% מהאמריקאים רוצים  את האפשרות לבצע את הפעילויות הבאות באמצעות אפליקציה של הסמארטפון או הטאבלט: לשאול את הרופא שאלה מרחוק, אותו אחוז מבקשים את האפשרות לקבוע תור ברשת, כמו כן 36% מבקשים את האפשרות לבדוק על פעילות תרופות ועל תופעות לוואי ברשת. עוד נמצא כי 35% מבקשים את האפשרות לבדוק תוצאות של בדיקות. בנוסף  31% רוצים לקבל תזכורת למלא את המרשם, 24% מבקשים לקבל תזכורת לקת את התרופה, ו-23% מעוניינים לקבל תזכורת על מגוון פעילויות בריאותיות אחרות. על פי הסקר מי שמחזיק טאבלט או חולה במחלה כרונית האחוזים עולם במעט ברוב השאלות הללו.

טבלה 2 מחקר

בבחינה לפי קבוצות גיל עולה כי הנתונים עולה באופן יחסי בכל קבוצות הגיל למעט בגילאי 65 + ביחס לממוצע הכללי המצוין מעלה.

עוד עולה מן הסקר שכשליש מהמשיבים היו רוצים להשתמש באפליקציות על מנת לבצע פעילויות מגוונות כמו לעקוב אחר לחץ הדם, קצב הלב שלהם, מדידת רמת הסוכר ומעקב אחריה, אבחון בעיות בעיניים באמצעות צילום הרשתית, או אבחון נפח הריאות. גם כאן יש מעט עליה בנתונים בקרב מחזיקי טאבלט ו/או חולים כרוניים.

מעקב רפואי באפליקציה

למרות הנתונים הללו כשנשאלו החולים באמצעות איזה מכשיר היו מעדיפים לבצע את הכניסה לשירותים שהוזכרו, עדיין המחשב הנייד הוביל את הרשימה, לאחריו הסמארטפון ולאחוריו הטאבלט.

לגבי שאלת סודיות המידע והביטחון שאכן הפרטיות תישמר, הנתונים מעניינים כאשר מרבית המשיבים היו בטוחים או דיי בטוחים שהמידע יישמר בסודיות והוא בטוח.

הנתונים הללו מרתקים, ראשית מדובר על רמת רצון יחסית גבוה לשירותים שמרביתם רק החלו את דרכם בעולם. עוד מעניין הוא שחלק מהשירותים הללו כבר זמינים באופן יחסית מלא בישראל באמצעות קופות החולים, מה שמעיד על ההתקדמות של ישראל בתחום.

בשלב זה אני לא מכיר או לא נתקלתי בשאלון מקביל לרופאים, אבל אין ספק שהרצון הצרכני יוביל את המערכת לספק את הפתרונות, ולכן אנו צפויים לרפואה הרבה יותר ניידת בקרוב.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.