פרויקטים לשינוי עולם הבריאות ליזמים בישראל

פרויקטים לשינוי עולם הבריאות ליזמים בישראל

קהילת היזמים בתחום הבריאות הדיגיטלית הולכת וצוברת בישראל תאוצה מדהימה. לפני כמה שנים שקמה הקבוצה הראשונה והוותיקה של יזמים Health 2.0 זה התחיל ב-20-30 איש במפגש הראשון. כעת בקבוצה של Mhealth Israel  מגיעים מעל 100 לפגישות שנערכות מדי חודש.  במקביל מתרחשים האקת'ונים שונים, והאקסלרטור של מיקרוסופט סיים רק לפני שבוע את המחזור שהוקדש ליזמים בתחום הבריאות.

ככל שהתחום רותח, לא רק בארץ אלא גם בעולם, כך גם מספר היזמים המפנים את ראשם לתחום שהולך וגדל בהתאם. בקיצור תקופה מרגשת, שלי אישית ממש מרתק לראות עולם שהיה ברובו לא ישראלי הופך לכזה שישראלים נהיים בו גורם משמעותי. חשוב לציין למשל את ההשקעות שנעשו בשבועיים באחרונים, שהרלוונטית ביותר היא ההשקעה של סמסונג בחברת Early Sense עם מערכת הניטור והסנסורים המתקדמים שנועדו לאבחן מוקדם ככל האפשר התדרדרות של מטופלים.

והנה שני דברים מעניינים שעומדים לקרות בתקופה הקרובה שרציתי לעדכן עליהם.

Y7 Health challange

Y7 מנבטת היזמות שזהו פרויקט בחסות עמותת יצירה 7 וחברת PenZA עורכת מחזור בשיתוף עם יחידת המחקר והפיתוח של איכילוב על מנת לפתח פתרונות ייעודיים לתחום הבריאות. לצורך העניין הם עורכים מפגש היכרות. המטרה של מנבטת היזמות היא ליצור צוות רב תחומי שעובד יחד לפיתוח פתרון במשך 4 חודשים. הקבוצה תקבל מנטורים מחברת פנזא בעזרת "מטודולוגיות חשיבה עיצובית" . כאמור המטרה היא להקים מיזם בעל השפעה תוך כדי למידה משותפת, עבודת צוות ופיתוח יזמות עצמי.  מפגש ההיכרות ייערך ביום רביעי ה-26 לפברואר בשעה 18:00. המפגש יארך כשעה ויתקיים במשרדי Y7 – מתחם 'Bloom' דרך בן צבי 55, ת"א-יפו.

TOM – שזה מיזם ששמו מורכב מראשי התיבות TIkun Olam Makers יגיע לעשות מייקת'ון של 72 שעות בחודש מרץ בתל אביב. מייקרים הם אחיהם של ההאקרים, אך שונים מהם ברצון שלהם לייצר משהו שאינו רק תוכנה, אלא גם דברים פיזיים, זה יכול להיות רובוטיקה, או מצלמות, או טכנולוגיה לבישה או כל דבר אחר. המטרה TOM היא לייצר טכנולוגיות חדישות שיסייעו לאנשים עם מוגבלות וייצר להם פתרונות חכמים.  בפעילות זו יש שיתוף פעולה עם מכון רעות. כדאי להירשם, זה יקרה ב-17-19 למרץ.  

והנה סרטון קצר שמסביר על הפעילות המאוד מעניינת של TOM. (תודה לדניאל גבירצמן שבזכותו נחשפתי לעניין)


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.