פייסבוק, בעלי חיים והתראות על אסונות טבע

פרויקט מאוד מעניין שמתחיל בימים אלה מנסה לקשור בין דיווחים של בעלים של בעלי חיים על התנהגות חריגה של בעלי חיים באמצעות אפליקציה בפייסבוק ולבין התראות על אסונות טבע. את הפרויקט מציג אריאל שפירא, המעורב בפרויקט, בפוסט אורח. בבקשה:

ASSA – Animal Sixth Sense Alert 

המיזם ASSA  נולד על מנת לבחון את היכולת של בעלי חיים להבחין ברעידות אדמה וצונמי לפני שהן קורות ובאמצעות מידע על התנהגויות שכאלה מכל העולם לייצר התראות על אירועי טבע. בפועל מדובר בניסוי מסוג של חכמת ההמונים בצורה כזו או אחרת.

דיווחים על קשר כזה בין בעלי חיים והתנהגות שלהם לפני אירועי טבע קיימים כבר מאז 373 לפני הספירה כאשר אנשים גילו את נטיית בעלי חיים להרגיש רעידות אדמה כאשר החלו להתנהג בצורה מוזרה ולא רגילה . בספרות המדעית והפופולרית מופיעים דיווחים רבים, המתארים שינוי קיצוני בהתנהגותם של בעלי חיים טרם התרחשות הרעש. בין השאר דווח על התקהלות מבוהלת של דגי שפמנון באזורי דיג, מנוסת עכברים ונחשים, השתוללות קופים ונביחות כלבים. בשנת 2004 בתאילנד דווח על עדר פילים אשר החל להשתולל 24 שעות לפני שארע הצונמי הגדול.

ASSA

כיום יש קושי להמחיש קשר זה ואנו מאמינים שבעזרת הרשת החברתית נוכל ליצור את ההוכחה לכך. שיתוף מידע של כמות גדולה אנשים בכל רחבי העולם יאפשר בסיס ליצירת הוכחה לקשר בין התנהגות חריגה של בע"ח לרעידות אדמה וצונמי. בעזרתם של הבעלים של בעל חיים שימלא טופס קצר באפליקציה וידווח על התנהגות חריגה נוכל לבנות מאגר נתונים רחב שיספק נתונים וכלים בידי מחקר שאנחנו מבצעים בשיתוף עם ד"ר אבני מהגן הזואולגי בירושלים.

ASSA – Animal Sixth Sense Alert תצבור את המידע מאנשים פרטים ומגופים כמו גני חיות וחוות ובעזרת אלגוריתם שפותח ננסה להוציא התראות על אירועים צפויים. השימוש באפליקציה פשוט ונוח והמפתח להצלחה של הניסוי תלוי בשיתוף הפעולה שנקבל .

הכנסו לדף שלנו http://www.facebook.com/JoinASSA לחצו על לייק , אם אתם בעלים של בעל חיים

מלאו טופס קצר ודווחו כאשר מתחולל ארוע כמו בע"ח משתולל ללא סיבה, ברח מהבית, שלשול או כל התנהגות מוזרה ולא שכיחה.

נשמח לשיתופי פעולה ולחסויות מארגונים אשר רואים לנכון לתמוך כחלק ממדיניות המעורבות החברתית

שלהם.

 תודה רבה על הקריאה

אריאל שפירא


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.