ערה?, כחמישים אחוז מהסטודנטים קיבלו תמונה מינית בסלולר

מה לסקסטינג (שזהו הכינוי לשליחת הודעות ותמונות עם אופי מיני, או פתייני ב- SMS ) , ולבלוג על בריאות, טוב תשמעו, ראשית מין הוא חלק מעולם הבריאות, וחיי מין יש להם קשר מכריע לבריאות ולאיכות החיים שלנו. כמובן שהתנהגות מינית יכולה להשפיע גם על בריאותינו הפיסית, גם בהקשר של הריונות בלתי רצויים, מחלות מין ועוד.. וחוץ מזה, מה רע בקצת פופוליזם 🙂

סקר שנערך בקרב סטודנטים בארה"ב, מצא כי סקסטינג הינה תופעה נפוצה ביותר – 56 אחוז מהסטודנטים/יות קיבלו הודעה הכוללת תמונה בעלת אופי מיני בסלולר, 78 אחוז קיבלו הצעה בעלת אופי מיני בסלולרי. הסקר שבדק 204 סטודנטים, מצא גם שכשני שלישים מהסטודנטים שלחו הודעה בעלת אופי מיני בסלולר.  עוד עלה כי 73  אחוז שלחו את ההודעה במסגרת מערכת יחסים, כ-10 אחוזים שלחו זאת ללא הסכמה מפורשת של הצד המקבל את ההודעה.

חקיקה נגד תמונות עירום ב-SMS

הסקר נערך לפני כשנה, ועוד בטרם רוד איינלנד, המדינה הקטנה בארה"ב, חוקקה חוק האוסר על שליחת הודעות סמס בעלות אופי מיני לקטינים, וקובע כי קטינים שייצרו תוכן מיני בסלולר וישלחו אותו יוכלו לעמוד לדין בבתי דין למשפחה, בעוד מבוגרים ו/או קטינים שיעבירו כאלה הודעות לקטינים עלולים להישפט תחת חוק איסור פרנוגרפיית ילדים.

לדברי טיפני קיסלר, אחת החוקרות מאוניברסיטת רוד איילנד "מדובר במצב מורכב, בעוד שזהו דבר חיובי לחשוף את הסטודנטים למשמעות ארוכת הטווח וקצרת הטווח של שליחת תמונות בעלות אופי מיני בסלולר, הרי שחשיפתם לענישה פלילית תחת חוק הפורנוגרפיה אינה הדרך האפקטיבית בהכרח".

"סטודנטים הנכנסים לקולג' נמצאים בגבול הבגרות – גילאי 17-18, והם נמצאים בקשר גם עם חברים מהתיכון, עלינו לשאול כמה מהם באמת עושים חשיבה על הגיל של המעורבים כאשר הם עושים זאת", הוסיפה טיסלר, בציטוט בהודעה לעיתונות שהוציאה האוניברסיטה.

מעבירים את זה הלאה

מהסקר שנערך עולה כי 17 אחוז מהמקבלים תמונה בעלת אופי מיני בסלולרי מעבירים אותה הלאה לאנשים נוספים (תזכרו תמיד שמה שיצא ממכם כבר לא בשליטתכם), וזו בדיוק הסכנה שהחוקרות מציגות, כאשר סטודנטים לא רואים או מפנימים את העובדה שהתמונות נעות ברשת ובין אנשים.

"סטודנטים צעירים נמצאים בשלב כזה שהם מקיימים מערכות יחסים רבות, וחשובה להם תחושת השייכות, ולכן הם חולקים יותר מידע אודות עצמם עם אנשים שהם רק לומדים להכיר,והם לא מבינים שברגע שהם לחצו על send אין להם שליטה לאן התמונה תגיע", מסבירה קיסלר.

הסלולר מפריע לשינה

מסתבר שהפעילות הסלולרית הערה של סטודנטים גורמת לנזקים נוספים, כך על פי מחקר אחר שערכו אותן חוקרות, בו נשאלו 256 סטונדטים על הרגלי הטיפול בטלפון בשעות הלילה. 47 אחוז מהסטודנטים טענו כי התעוררו בעקבות הודעה בסלולר, וגם ענו בטרם חזרו לישון.

עוד עולה כי כ-40 אחוז מהסטודנטים התעוררו משיחת טלפון במהלך השינה. מניתוח הנתונים עולנ כי אלו המשתמשים הרבה בסלולר בלילה מאבדים כ-44 דקות שינה בשבוע בממוצע בגלל הפעילות הזו.

לדברי החוקרות למרות שזה לא נראה הרבה, הרי שבאוכלוסיית הסטודנטים הנחשבת לכזו הסובלת הכי הרבה ממחסור בשינה, מדובר בתוספת משמעותית.לרוב, כך הן טוענות, הודעות טקסט מגיעות בשעות הראשונות של השינה שהן חשובות ביותר.פגיעה במחזורי השינה עלולה לגרום לגירעון שינה ולפגיעה בהישיגים האקדמיים שלהם.

סקס שינה ונהיגה

ובכן, לא רק על סקס ושינה משפיעה הודעת הטקסט, 93 אחוז מהסטודנטים דיווחו כי שלחו סמס בשעת נהיגה, ו-82 אחוז עושים זאת גם לאחר החוק שאוסר זאת.

אבל לא הכל רע, טכנולוגיית המסרים גם מסייעת לסטודנטים לשמור על קשר עם אנשים שהיו לפני הלימודים, וגם ככלי לפיתוח מערכות יחסים חדשות. כלים נוספים כמו הרשתות החברתיות אפשרו לשותפים לחדר להכיר ולהתקרב עוד בטרם נפגשו בחדר עצמו,סטודנטים דיווחו כי פייסבוק והודעות טקסט הפיגו את תחושת הגעגוע הביתה.

לבסוף, מסקנת החוקרות היא החשובה – הטכנולוגיה שלעצמה אינה הבעיה, היכולת של האדם לקבוע לה גבולות, גם ביחסים עם אחרים, וגם באופן אישי היא החשובה, ולכן חינוך והבנה הם המפתח לשליטה וניטוב חיובי של היכולות הטכנולוגיות ולאו דווקא חקיקה וענישה.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.