סוף להתברברות: אפליקציית ניווט לבית חולים

יש יתרונות ויש חסרונות בהיותך בלוגר, היתרונות הוא החופש לכתוב על מה שאתה רוצה, והנה אני כאן חופר לרוב על נושאים שלא מתעסקים בהם שם בחוץ,אבל לפעמים זה מבאס שאתה לא מקבל את החדשות כמו שאר אמצעי התקשורת. אז נכון זה קצת באיחור, אבל עדיין שווה לכתוב על זה.

בית החולים כרמל של שירותי בריאות כללית השיק בסוף השבוע הקודם אפליקציה המאפשרת ניווט בבית החולים. רעיון בסיסי, אבל בפועל אין כמעט בתי חולים שיש להם את זה, והתועלת שלו למטופלים ובני משפחה הוא אדיר. בסופו של יום ניווט בבית חולים הוא קשה, גם בגלל ששמות המחלקות והמכונים לא תמיד נהירים, אבל גם בגלל שלרוב שאנחנו שם אנחנו במצב של מצוקה כלשהי אז למי יש סבלנות לדקדק עם שלטים.

ניווט בבית חולים
האפליקציה בפעולה

על פי בית החולים עולה שממחקרים שנערכו ברחבי העולם עולה כי בעיית " איך להגיע " טרם נפתרה ב 100%. המחקרים מצביעים על כך כי מתחמים מסובכים, מסדרונות ארוכים ושילוט מורכב מהווים גורם שמעלה את החרדה בקרב חולים המגיעים לטיפול בעת משבר. המטרה היא לאפשר למטופלים ולמגיעים לביה"ח הגעה מדויקת קלה ומהירה למקום אותו הם מבקשים וכן להקל על בעלי מוגבלויות. בבדיקות שנערכו בבתי חולים בעולם נמצא גם כי 25% מהמבקרים פונים לקבל הוראות הכוונה בעמדות המודיעין למרות השילוט הקיים .

המערכת שהושקה בבית חולים כרמל פועלת בצורה דומה ל- WAZE ופותחה במיוחד לצורכי המבקרים בבתי החולים. היא ממקמת במדויק את המשתמש, בתוך מבנה בית החולים, באמצעות הסמרטפון שלו. המערכת כוללת מפת ההתמצאות ומשלבת נקודות עניין מרכזיות, כמו שמות המחלקות או היחידות, מיקום המעליות, שם הקומה בה נמצא המטופל במעבר בין קומות וגם את מיקום הקפיטריה.  האפקליציה מתממשקת עם  WAZE ו google map ולכן ניתן להשתמש בה כבר מהבית ועד המחלקה.

האפליקציה כוללת גם מידע שימוש על המחלקות והמרפאות בבית החולים כגון שעות פעילות ושעות ביקור. האפליקציה הפעילה בשלב זה רק באייפון תומכת ב-4 שפות.

את האמת פתרון חשוב לשיפור השירות וקצת מוזר שלקח כל כך הרבה זמן לבנות אותו.

והנה סרטון על טכנולוגיה אחרת יחסית מעניינת לתת פתרון לבתי חולים:


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.