מחובר, חכם, לביש, גמיש ומלא בדאטה – כך נראתה הבריאות בתערוכת CES

מחובר, חכם, לביש,  גמיש ומלא בדאטה – כך נראתה הבריאות בתערוכת CES

יש ימים שאני מתבאס שאני פה ולא בלאס וגאס (יותר מהרגיל), תערוכת CES שהיא אחת מתצוגות הטכנולוגיה המרתקות ומהגדולות בעולם נערכה שם לאחרונה. הרבה דברים מתחרשים שם וכמובן שמרחוק קשה יותר להבין ולסקר, אבל אנסה בכל זאת לתת קצת כיוונים ממה שהתרחש. בתוך התערוכה הגדולה התקיים גם כנס ייחודי לתחום בשם Digital Health Summit שדן במגוון נושאים. על פי מארגני התערוכה השנה היה גידול משמעותי של 40% בשטחי התצוגה שנתנו לטכנולוגיות של בריאות דיגיטלית, וזה דיי מובן לאור הטרנדים הברורים של גידול בשימוש במכשירים טכנולוגיים והגידול בשיעור האנשים המבוגרים, אותו דור בייבי בומרס שמגיע כעת לגילאי 65 וכמובן מעלה את שיעור התחלואה  הכרונית והצורך בטיפולים חדשים על מנת לשמור על המערכת.

הטרנדים המובילים השנה כך נראה הם כמובן כל נושא הטכנולוגיה הלבישה וטכנולוגיות המעקב השונות המנסות לייצר מידע רציף ובכך לשפר היכולת של הרופאים לטפל במטופלים. זוהי כמובן התפתחות מעניינת אך נראה שעדיין אנחנו חסרים את החלק של הפאזל שמפענח את כל המידע הזה והופך אותו לשמיש באמת עבור הרופאים וגם עבור העוקבים. מגוון רחב של שעונים חדשים וצמידי מעקב גם הוא הושק בתערוכה. סקר שנערך לקראת CES על ידי Harris Poll עבור חברת A&D Medical  מצא שרבים מהאמריקאים חושקים ביכולת לעקוב אחר נתוני הבריאות והגוף שלהם, כאר 56% מהם טענו שירצו מכשיר שיעקוב אחר בריאותם וישלח מידע באופן אוטומטי לרופא שלהם. מבחינת תחומים רפואיים – 37% ציינו את לחץ הדם כשהו שירצו לבדוק ולשלוח, 33% דברו על משקל, 25% על מחלות כרוניות שונות, 23% שינה, 22% פעילת גופנית, 19% דיאטה, 18% ראיה, 16% תרופות ו-5% אפילו דיווחו על הרצון לנטר את חיי במין שלהם לצורך משלוח לרופא.

תערוכת CES
תערוכת CES

אז מה היה משמעותי באמת?

אתר Mobihealth News טען שהשנה היתה פחות חדשנית מבחינת פיתוחים בתחום הבריאות ביחס לשנה הקודמת, כלומר, הם לא התכחשו שהפעם תחום הבריאות קיבל הרבה יותר תשומת לב, אך מבחינת ההתקדמות, היא היתה פחות מרשימה. המשמעות שהושקו הרבה דברים, אבל בעצם סוג של עוד מאותו דבר, ועדיין לא נעשתה קפיצה נחשונית קדימה….

החברה שמארגנת את CES הוציאה תחזית הטוענת כי עד סוף שנת 2015 תחום הטכנולוגיה הלבישה, באופן כללי ולאו דווקא בבריאות תגיע למכירות של 30.9 מיליון יחידות עם מחזור של 5.1 מיליארד דולר הכנסות.  בנוסף מציינים כי תחום הבריאות יהיה משמעותי עם 20 מיליון יחידות מתוך הכלל.

אחד מהמדברים המרכזיים שנראה שייגרמו מתוך טכנולוגיות לבישות, הוא גם כניסה של חברות הפארמה לעולם הזה, בייחוד כאשר מוצרים יידרשו לתת ערך גדול יותר שיצריך התעסקות ע רגולציה ומכירות שאינם רק לקהל הרחב.

לבסוף, נציין שאני והבלוג שלי לא רואים איך את נלבש את כל הדבר הזה… כי זה מתחיל להיות מאוד נרחב.

כמות החידושים והחדשנות שהוצגו בתערוכה גורמים לסחרחורת, וחלקם נראים אפילו על גבול הביזאר, במצגת כאן למטה שמתי את האצבע שלי על דברים שנראים לי מעניינים מתוך המגוון הכה רחב. אם אתם רוצים לתבוע בעולם החדשנות הזה אתם מוזמנים לחפש בגוגל וטוויטר, אפשר לשוטט שם שעות.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.