לכבוד הפסח – על מערכת העיכול, דיאטות אפליקציות ועוד…

13. אפריל 2014 כללי 0

למרות מה שניתן לחשוב, הרעיון לפוסט הנוכחי לא הופיע בשירותים. אבל חשבתי שהגיע הזמן להיות גם קצת מחובר לעונות השנה והחגים. אבל מה לעזאזל אפשר לכתוב בבלוג שעוסק בבריאות, טכנולוגיה ומדיה חברתית על פסח. ואז חושבים על האסוציאציות וכמובן שעלו השתיים המיידיות – מערכת העיכול ודיאטה. יש קשר כמובן בין השתיים, ומחקר ברשת מראה שגם בנושא הזה לאפליקציות יש דריסת רגל.

אז הנה כמה אפליקציות שעוסקות בתחום ותפסו את עיני מבין כל הקיים. חלק ממה שקיים נראה אפילו מעט חשוד. כמו כן, ניסיתי להימנע מאפליקציות שעוסקות במערכת העיכול עבור אנשים הסובלים ממחלות דלקתיות במערכת העיכול, כי זה נראה לי פחות רלוונטי. ולבסוף, גם סרטון על פטנט קטן שיכול לסייע גם הוא… והוא לא באמת דיגיטלי.

PoopLog – רשומון יציאות

האפליקציה הזו שפועלת באנדרואיד, פותחה על ידי גיק שסבל מבעיות עיכול קשות עת היה בחופשה מהעבודה. האפליקציה מאפשרת לאדם לעקוב אחר היציאות שלו ולסווג אותן באמצעות סולם סיווג של יציאות הנקראה Bristol stool scale שפותחה על מנת לסייע באבחון של בעיות עיכול על ידי אפיון היציאות. הסולם הזה אמנם הותקף מאז הומצא ב-1997 אך עדיין משמש ככלי במחקרים בתחום. האפליקציה הולכת מעט רחוק מדי לטעמי ביכולת לצרף תמונה לחלוק אותה ברשתות החברתיות, אך לאנשים מסוימים היא בהחלט עשויה לסייע.

סולם בריסוטל
סולם בריסטול, מתוך וויקיפדיה

Bowel Mover Lite – מה מזיז את המעיים?

האפליקציה הזו הזמינה ב-iOS מאפשרת למשתמשים בה לעקוב אחר התזונה והרגליה החיים שלהם וכיצד זה משפיע על חייהם בשירותים. בין היתר האפליקציה מסייעת לתעד הרגלי אכילה, מוצרים עם גלוטן או בלעדיהם, רמות מתח, וכמובן מספר יציאות. המטרה היא לנסות ולאתר מה במהלך החיים שלנו מסייע ליציאות ומה לא. האפליקציה כך נראה זכתה אפילו ליחסי ציבור אצל ד"ר אוז הרופא המפורסם בארה"ב.

מתוך Bowel Mover Lite

 

The Amazing Digestive Journey – לספר לילדים על מערכת העיכול

האפליקציה הזו היא אפליקציה חינוכית, באנגלית, המבקשת ללמד ילדים על מערכת העיכול, אבל גם על מה שקשור אליה, תזונה נכונה, היגיינה ועוד. האפליקציה המתאימה גם לאייפון וגם לאייפד מאפשרת לילדים ליהנות מגרפיקה ואיורים שונים של המערכת ובדרך ללמוד עליה באמצעות משחק הרפתקאות משעשע. היכולת להשתמש במשחקיות על מנת להעביר מסרים חינוכיים היא כלי משמעותי ביותר באפשרות להקנות הרגלית ולהעביר מידע, שבמקרים אחרים יכול לגרום לילד ממוצע ללמוד בעיקר על שינה.

עלות האפליקציה היא 1.99 דולר, אבל בתמורה האפליקציה אינה עוקבת אחר השחקן או משתמשת במידע אישי עליו, אינה מחוברת לרשתות החברתיות ואינה מכילה פרסומות.

מתוך האפליקציה The Amazing Digestive Journey
מתוך האפליקציה The Amazing Digestive Journey

The Heartburn Tracker – מעקב אחר צרבת

הארוחות הגדולות של פסח לא מעיקות רב בצד אחד של מערכת העיכול, הן יכולות לגרום גם לצרבות ועוד… אז הנה אפליקציה לאנדרואיד שמסייעת לעקוב אחר הסימפטומים של הצרבת, רמת הכאב ודרך הטיפול וההקלה. האפליקציה מאפשרת גם לחלוק את המידע עם הרופא.

מתוך The Heartburn Tracker
מתוך The Heartburn Tracker

Coach Alba – מערכת SMS אישית לשינוי התנהגות

כמו בכל חג יהודי שבו אוכלים על מנת לציין את העובדה שהיהודים ניצחו, הרי שגם לאחר הפסח, עם המאכלים עתירי הקלוריות וחסרי הערך התזונתי באופן יחסי, כולנו נרצה לעשות דיאטה. אבל שינוי הרגלים הוא תהליך לא פשוט, ומאמנים אישיים או תזונאיות בליווי אישי הן לא פרויקט זול. ובכן, המאמן אלבה היא מארכת הודעות מותאמת אישית על מנת לסייע לאדם להגיע למטרותיו. להודעות טקסט יכולת לסייע ולהדריך בהימנעות מאכילה לא נכונה ועוד.. המערכת מסייעת באמצעות זיהוי משותף של רגעים מכריעים בשינוי ההתנהגות – אכילת חצות ועוד ושם היא מבצעת התערבות על מנת לסייע. השימוש בהודעות טקסט מאפשר גם למי שאין לו סמארטפון ליהנות ממנה. זה לא חינם, מדובר על 29.90 דולר. המערכת פועלת בינתיים רק לתושבי ארה"ב וקנדה. אבל כדאי להסתכל כי זה מרתק.

 

ARGUS – האייפון הופך למערכת מעקב 

אחד הטרנדים המרתקים שמתרחשים כיום הוא הרצון של אנשים לעקוב אחר המדדים המרכזיים שלהם באופן מתמיד. לצורך כך רבים רוכשים צמידים יקרים המתממשקים אל הטלפון החכם ומפיקים מידע רב על כמות הליכה, קצב הלב, רמת החמצון ועוד. האפליקציה הזו הופכת את האייפון לצמיד מעקב לפחות ברמת כמות הצעדים, מסלולי ההליכה והריצה, אבל גם במעקב אחר התזונה והשתייה, כמות הקלוריות ואת כל אלה מכניסים לגרפים וסיכומים המסייעים לנו לדעת טוב יותר מה קרה לנו בכל יום.  האפליקציה היא חינמית וזה יתרון משמעותי.

מתוך Argus
מתוך Argus

Squaty Potty – התנוחה היא זו שמשנה

לא, זו לא אפליקציה, בינינו זו גם לא איזו טכנולוגיה מורכבת, אך שרפרף הקטן הזה משנה את תנוחת הישיבה על האסלה ואמור לסייע משמעותית לתנועת המעיים, ובכך להקל ולגרום לפחות בעיות בדרך. הנה הסרט, היזהרו מעט מהקולות בהתחלה אם אתם במשרד.

 

לבסוף, רק נותר לאחל חג שמח, וגם לשים שיר משעשע במיוחד שאני אוהב, שבהקשר הזה מקבל עוד משמעות שאולי לא התכוונו אליה בתחילה.

פסח שמח
Shutterstock

 

https://www.youtube.com/watch?v=ecSCaZ_XPlo


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.