כלים חדשניים לגיוס מטופלים למחקרים קליניים [מצגת]

26. אוקטובר 2014 רפואה 2.0 0
כלים חדשניים לגיוס מטופלים למחקרים קליניים [מצגת]

אחד מהתחומי הפעילות הרפואית הגדולים בישראל ובכלל הוא ביצוע מחקרים קליניים, על פי נתוני פארמה ישראל, מדי שנה נערכים בישראל כ-3,000 מחקרים קליניים, מתוכם כ-1,600 מחקרים חדשים. מחקרים קליניים הם המחקרים הבודקים טיפולים, הליכים ועוד כל מיני דברים בקרב אנשים. הניסויים הללו מהווים מפתח חשוב וקריטי בבדיקה של יעילות של תרופות וטיפולים, ובכלל כלי להתקדמות המדע והרפואה.

מכיוון שמחקרים קליניים מערבים את הצורך בהשתתפות של מטופלים, יש צורך לגייס וליידע מטופלים רלוונטיים בכך שיש ניסוי ומחקר, ואז כמובן הם צריכים להשתכנע שהם רוצים להשתתף. תחום זה מתבסס גם היום בעיקר על הרופאים החוקרים והמרפאות שלהם. הרופאים מטפלים או נגישים לאנשים רלוונטיים ומתוך ההיכרות והמצבור הזה הם מגייסים את המטופלים למחקריהם. זוהי כמובן שיטה יחסית יעילה, אך יש לה בעיות, בעיקר במקרים שונים בהם הקריטריונים למחקר מצמצמים את האוכלוסייה, או שמספר המטופלים הנדרש גבוה מדי.

social media recruit
מתוך אתר קליניפייס

עד השנים האחרונות השימוש במדיה עבור גיוס למחקרים נעשה במדיה רחבה, עיתונות וכדומה. הבעיה במדיה זו הוא גם יתרונה וזה הנגישות של אנשים רבים מאוד ובאופן בלתי מבוקר אל הכתוב בהם. מצד אחד המון פוטנציאל, מצד שני לא ממוקד ולכן עשוי שלא להניב תוצר לעומד מחיר יותר גבוה.

הגעתה של הרשת, והרשתות החברתיות מאפשרות לנסות ולהגיע אל המטופלים באופן הרבה יותר ממוקד, ולמרות היתרון הבסיסי והברור בעניין, עדיין מדובר בכלי שלא נעשה בו שימוש מספיק, כמו כן לא נעשות כל ההכנות והבניה הנדרשת על מנת לסייע לארגונים המרכזיים בתחום להיכנס לעולם הדיגיטלי באופן משמעותי.

לאחרונה נשאתי הרצאה בנושא בכנס שנתי של מתאמות מחקר. בהרצאה סקרתי את המצב היחסית עגום של השימוש בכלים הללו בתעשייה, וכן את היתרונות הגלומים באינטרנט ככלי לגיוס.

הנה המצגת, יש בה גם מקרי מבחן וכו'.

להנאתכם ושימושכם.

[slideshare id=40484539&doc=random-141020063829-conversion-gate01]

 

 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.