הריון לידה ומוות בפייסבוק

זו כבר עובדה קיימת – הפרטיות של הגולשים ברשתות חברתיות איננה, השיתוף באירועים אישיים בפייסבוק, טוויטר ודומיהם הופך את המרחק מאישי לציבורי ללא קיים. כחלק מהחשיפה הזו מסתבר, הפכו הריונות שלמים למתועדים ברשת החברתית, אך הריונות כידוע לא תמיד מסתיימים באופן שמח.

 מרסי וודסון – מעדכנת מהאמבולנס

סיפורה של מרסי וודסון, הוא החלק היפה והמרגש של השיתוף הזה. בספטמבר האחרון מרסי, המתארת את עצמה כמשוגעת לטכנולוגיה, מדדה את צירי הלידה שלה ואת המרווחים ביניהם באמצעות מכשיר האיי פד שלה. היא לא ממש מיהרה, ולבסוף נאלץ בעלה לשאת בעול של יילוד אשתו והבאתו לעולם של בנם גראהם.

מרסי וודסון

 לבסוף הגיעו הפרמדיקים עם יציאתו לעולם של התינוק. הפרמדיקים לקחו את האם והתינוק לבית החולים. למרות המעמד, מרסי לא ויתרה על האיי פד שלה, שהיא מנצלת את זמן הנסיעה על מנת לעדכן את חבריה בפייסבוק בסיפור הלידה שעברה עליה זה עתה. מרסי רואה בפרסום הזה באמבולנס שימוש ראוי ביותר בטכנולוגיה, כפי שהתוודתה בסי אן אן.

 שאנה גרייטמן – מעדכנת מטיפול נמרץ

סיפורה של מרסי משקף את הצד היותר משמח, הגם אם קיצוני, של שיתוף. עם זאת סיפורה של שאנה גרייטמן סוורס, שהיתה מכורה לפייסבוק הוא עצוב וטרגי. כפי שסופר בוושינגטון פוסט, היא נהגה לעדכן את חבריה בכל דבר, אפילו יהא שולי. היה זה אך טבעי שהיא שיתפה את חבריה גם בכל הפרטים הקשורים בהריון שלה.

 גם בנה של שאנה נולד בספטמבר, אם כי באופן מקובל יותר בבית חולים. מיד לאחר הלידה פיתחה שאנה סיבוך נדיר לאחר לידה והוא בעיית לב קשה, שלבסוף הביא למותה כחודש לאחר מכן, משאירה מאחוריה את בעלה ובנה. משפחתה, הלכה בדרכה ואפשרה לוושינגטון פוסט לפרסם את סיפור הריונה ומותה באמצעות מתן רשות לצטט את הפוסטים שלה בפייסבוק.

 מיד לאחר הלידה פרסמה שאנה סטטוס המתאר את לידת בנה, את משקלו ואת אהבתה אליו. לאחר כמה ימים מפרסמת שאנה סטטוס בו היא מתנצלת שהתנתקה לכמה ימים, אך עבר עליה סוף שבוע מפחיד, ולמרות שהיא עדיין ביחידה לטיפול נמרץ היא תהיה בסדר.

לבסוף סטטוס מטריד שהועלה על ידי בני משפחתה ובו באופן פייסבוקי היא בעצם מכריזה על מותה של עצמה.

 יש שיאמרו שהדיווח הזה של מרסי ושאנה הוא מוגזם, ומספק את יצר המציצנות של אחרים, אבל הן בחייהן ובמותן בטוחות שהן עושות דברים טובים, ויש ללמוד מזה על רמת האינטימיות הציבורית שניתן להגיע אליה.

 בסרטון תוכלו לראות זוג שהחל בלוג מצולם ביו טיוב שנקרא  – ראו את התינוק שלנו גדל ומצלמים כלשבוע את הבטן. הם לא היחידים.

 מדגמנות שליה

הסיפור האחרון שלנו, פחות מרגש, מדובר בתמונות שהגיעו לרשת במסגרתן תלמידות בבית ספר לאחיות במכללה Johnson County Community   צילמו יחד שליה של אשה שילדה זמן קצר לפני כן. התמונות המביכות גרמו למכללה להרחיק את ארבע הנשים שצולמו את השליה.

 אחת הנשים לא קיבלה את החלטת המכללה והחליטה לערער. האם זה מראה כי הגבול נחצה? ומה בכלל עשו הבנות הללו ליד שליה? ובכן הן הגיעו לבית החולים כחלק מקורס, ולאחת מהן זה נראה מאוד טבעי לתעד את הפעם הראשונה שהן ליד שליה ולהעלות לפייסבוק שלה…אני מניח שהיא לא תעשה זאת שוב.

האם זה אומר שהרפואה שלנו עומדת להשתנות, האם נראה תמונות מביכות מניתוחים? האם חולים ידווחו ברשתות החברתיות תוך כדי פעולה כירורגית? בדיקה רקטאלית. הגבולות מתארגנים בימים אלה, הפרטיות מוגדרת מחדש והתפיסות הישנות מתפוררות ככל הנראה..


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.