האם האינטרנט עוזר להרזות

האם האינטרנט מסייע באמת להרזות, או לפחות כאשר מערבים אותו בתוכניות הרזיה, אתצ השאלה הזו מנסה מטה אנליזה חדשב שנערכה ביפן לפענח. מן הניתוח עולה בין היתר גם שאנשים שהשתתפו בתוכניות הרזיה עם רכיב אינטרנטי רזו יותר מאנשים בתוכניות הרזיה ללא רכיב אינטרנט. אך לגישה של החוקרים אל האינטרנט יש בעיה משמעותית, אינטרנט זה לא משהו אחוד – בכל מקר שנותח השתמשו במנגנון וממשק אחר, פלא שהתוצאות מבלבלות?

מרזה או לא?

החוקרים ביצעו חיפוש מחקרים, וכללו בניתוח מחקרים רנדומליים שבדקו תוכניות הרזיה שהשתמשו באניטרנט לעומת אלה שלא השתמשו באניטרנט. את החיפוש הם ביצעו במנוע החיפוש Medline ו-embase  סך הכל נמצאו 23 מחקרים בהם השתתפו 8697 מחקרים.

הנתונים שנמצאו אינם  ברורים  – שימוש במרכיב אינטרנטי כתוספת בתוכניות הרזיה הביא לירידה של קילו נוסף אצל המשתתפים לעומת תוכניות הרזיה שלא שילבו מרכיב אינטרנטי. עם זאת מהניתוח נמצא כי האינטרנט לא יכול להחליך לגמרי את הפגישות פנים אל פנים, שכן במקרים אלה התוצאות אינם טובות, והנחקרים הורידו פחות במשקל מאשר חברים שהשתתפו בתוכניות פנים אל פנים.

בניתוח לפי מטרה, נמצא שכאשר המטרה היתה הורדת משקל האינטרנט אכן סייע להוריד קילו נוסף, בעוד שבמקרים של ניהול משקל ושימורו האינטרנט לא ממש הועיל.

החוקרים מסבירים כי התוצאות שלהן אינן מראות יתרון משמעותי להרזיה בסיוע האינטרנט אבל מציינים שהתוצאות לא היו עקביות כאמור, והיו תלויות במטרות המחקר וסוג הממשק שהשתמשו בו.

טעות בחשיבה

זה הגיוני, כי אינטרנט הוא מדיום, הוא לא כלי אחוד, אני מניח שאם היו משווים בין דיאטנים גם היו מקבלים תוצאות מעורבות, כי לכל דיאטן יש צורה שונה של עבודה ולכן השפעה שונה על אנשים שונים.


1 thought on “האם האינטרנט עוזר להרזות”

  • 1
    דינה ראלט on יולי 19, 2011 הגב

    לדעתי רק עכשו מתחילות רשתות הבריאות החברתיות לצבור תאוצה ועוד מעט זה יתפוס כח ובוודאי יתרום לקידום הרבה מהלכי בריאות כמו הרזיה…יהיה בטח כמו השידוכין שעברו כמעט לגמרי לאינטנרט…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.